Direktlänk till inlägg 28 maj 2012

Me and my monkey!

Av Mikaela Billström - 28 maj 2012 00:08


 



Det är en helt obegriplig känsla att veta att denna lilla varelse ligger i min mage och frodas. Jag kan inte riktigt ta in det själv så när folk gratulerar mig så undrar jag alltid varför dom gör det eftersom jag inte har fyllt år men plötsligt slår det mig - "Aaah, jag har ju tydligen en bebis i magen". Missförstå mig inte, jag är så himla glad över lill monkey i magen men jag har inte riktigt tagit in det..Det är för stort för att kunna begripa. Känslan gör mig väldigt rädd stundtals men lyckan av att känna den lilla röra sig där inne gör mig säker,lugn och kärleksfull..


Många har skrivet på Facebook och lämnat kommentarer och jag tackar alla er här för era fina lyckoönskningar. Ni som ville veta när beräknad förlossning är så är jag i vecka 20, snart 21. Yes, ni hörde rätt.. Dom flesta tror att det är relativt nytt men det är det inte. Jag har planerat att göra snitt och jag kommer förmodligen skriva om det här i bloggen senare så jag tänkte be er om en sak - Snälla, jag vill inte höra nått negativt om snitt. Dom jag har berättat det för har försökt att ändra min åsikt och inte respekterat mitt val så jag har slutat att ta upp det nu. Jag har tillsammans med min bm kommit fram till detta och jag hoppas att folk i min omgivning kan respektera det.. Eller i allafall inte komma med åsikter om det. Tack :)


Vi vet inte säkert vad det är för kön på barnet då hon/han hade navelsträngen mellan benen och låg och knep igen med benen. Jag frågade sköterskan som utförde ultraljudet om hon trodde att det var en flicka och hon sa att det lutade mer åt det eftersom pojkarna inte brukar knipa igen med benen. Så jag tror det är en liten flicka men det är inte alls säkert..





     



  

 
 
Minella

Minella

28 maj 2012 00:42

kikar in här och säger grattis till bebis i magen :D mysigt.
Lycka till :)

http://miinellaa.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

nelly

28 maj 2012 10:15

åh vad härligt med en liten bebis :)jag tycker dock inte att det är något dåligt med att göra ett snitt,har sagt att jag vill göra det med den dagen vi väljer att skaffa barn :)

Mikaela Billström

28 maj 2012 14:27

Ja, jag tycker det är upp till var och en..Men folk har ju sina starka åsikter ;)!Är det någon liten på g för er snart då?Ni ä väl gifta och allt :)!Fast du är väl bara 23-24?Du har många år på dig!!:)

 
Ingen bild

Emelie

29 maj 2012 20:27

Stå på dig gumman angående att snitta! Sånt jävla fjanteri med att man absolut ska föda naturligt, det är upp till var och en bestämma vad som är bäst för en själv! Jag kommer 100% begära ett planerat snitt ;-)

Mikaela Billström

30 maj 2012 15:19

Jo jag vet!Jag vill verklign inte trycka ut h*n vaginalt. Är livrädd för det!!Din mamma snittade väl dig och Emil?Eller minns jag fel?HUr går det med dig och Anders?:)Pok

 
Ingen bild

nelly

30 maj 2012 14:25

jo blir 25 i år,så snart är det väl dags att börja pröva hehe :)

Mikaela Billström

30 maj 2012 15:20

Det kommer när det kommer Nelly :)!Jag fyller 27 i Juli så det kändes som att det var dax nu :)!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikaela Billström - 23 april 2014 13:43


Hej mina fina!   Jag har en liten bloggpause nu, har ingen lust att skriva helt enkelt men ni som vill får gärna följa mig på min instagram Mikaelans_ heter jag där .    Jag kommer snart tillbaka.   All kärlek till er     ...

Av Mikaela Billström - 11 april 2014 20:02

Härliga Fredag!   Imorse kom syrran hit och vi bestämde oss för att åka in på stan och kolla lite men innan vi åkte gick vi bort till lekparken där Tessan och Wille var och lekte. Vädret var helt fantastiskt och man känner verkligen att våren lig...

Av Mikaela Billström - 11 april 2014 19:56

När älsklingen kom hem så hade han presenter med sig till mig och musslan        ...

Av Mikaela Billström - 9 april 2014 20:12


  Uppdrag granskning går just nu på SVT och dom tar upp fallet om Christina Hedlund som åkte till Polen för att göra en bröstoperation. Kliniken som utförde operationen var en skandalklinik och Christina är nu skadad för livet, hon är ett "vårdpake...

Av Mikaela Billström - 9 april 2014 12:17

 .. Som den sämsta mamman jag är så glömde jag helt bort att Mira hade tid hos BVC idag.. Vi satt hemma och åt lunch och då slog det mig att FAAAN.. Marlene som är hennes bvc sköterska gav oss en ny tid och sa att det inte var någon fara då det är så...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards