Alla inlägg under oktober 2012

Av Mikaela Billström - 31 oktober 2012 20:17



Kolla vilken underbar bukett med rosor jag fick av älsklingen idag. Jag fick dom för att jag hade varit så duktig på förlossningen :). Det är han som ska ha blommor för att han sköte sig så bra på förlossningen, blodskräck som han har.


Mira fick en jätte fin kanin istället för blommor, hon ligger och myser med den nu i soffan.








 




Hittade dessa tre bilder på datorn som jag hade missat. Mira är inte ens en timme gammal på dessa bilder, lillplutten. Hon är tjockare på bilderna än vad hon är nu men det ska det bli ändring på.





     

Av Mikaela Billström - 31 oktober 2012 15:48


Hej mina fina!


Micke är inne i stan och fixar lite ärenden. Vi måste köpa nya vinterdäck (SUCK, finns det något tråkigare att lägga pengarna på?)men eftersom vi har Mira nu så vill vi ha tipptopp däck annars hade dom gamla däcken dugit bra. Han skulle köpa med sig mat hem och jag är super hungrig. Man glömmer liksom bort att äta, på gott och ont. Nu när lillan har sovit så har jag passa på att städat lite här hemma för det såg ut som om någon hade kastat in en hiroshima bomb.. 


Jag var in på försäkringskassans hemsida i igår och anmälde min föräldrarpenning, bättre sent än aldrig. Jag har haft så mycket i huvudet så jag hade helt glömt bort det så nu får vi vänta tills sista November innan vi får några pengar därifrån..Surt, men vi klarar oss :). Jag vill ge försäkringskassan cred för sin hemsida, gud vad enkelt det var att fylla i allt med hjälp av e-leget :).


Vi funderar på att åka till Sthlm nästa vecka. Micke är ju ledig denna vecka och nästa sedan börjar han jobba igen så vi tänkte kanske passa på att åka medans han är ledig. Ska bli så mysigt att åka dit med prinsessan, jag ska köpa så fina kläder till henne på Nk´s barnavdelning. Här i Sundsvall har dom inga finare barnkläder alls och det är så tråkigt. Vill vi lyxa till det lite och köpa en fin Burberry body till henne så får vi beställa på nätet eller åka till te.x Sthlm.. Tror inte ens det finns Peak till bebisar här och det är inte okej :)..


Nu ska jag och FisLisa titta på Top model och vänta på pappsen.

 

Vi hörs senare tjaooo



           

Av Mikaela Billström - 30 oktober 2012 22:42


Hej mina fina!


Nu när jag är rörlig igen så åkte jag älsklingen och Mira till Fresks för att köpa nya hyllor till garderoben sedan åkte vi ut på Birsta och åt middag där. Köpte även lite kläder till Mira från Kappahl, jag ÄLSKAR deras barnkläder av märket newbie. Så himla fina kläder och jag tror att Mira säkert äger 20 plagg av det märket.


 

Detta köpte jag till henne idag



 


Köpte även dessa kängor till mig själv. Måste ha nått varmare nu när jag ska ut och bränna fett med vagnen :)





   



Nu ska vi mysa lite och titta på Saltön. Jag köpte serien på Rocks förut, jag älskar den serien för den är så lugn och mysig. Haha vilken nörd jag är..

 

 

Nu är det dax för kvällsvällingen.

 

 

 

 

 


Av Mikaela Billström - 30 oktober 2012 14:49



Pappa vaggar Mira till sömns medans han spelar spel på ipaden.. Huvudsaken Mira är nöjd så funkar alla knep   

 

 

 



 

Av Mikaela Billström - 29 oktober 2012 23:07


Vilken underbar bubbla vi lever i nu. Mira börjar må bättre och vi är bara hemma och myser och tar dagarna som dom kommer. Många på BB sa till oss att-" åka hem och låsa dörren och landa, ni ska börja anpassa era liv efter denna lilla tjej och det kan ta tid och ni måste få leva i eran lilla bubbla", och dom hade helt rätt för det är en liten bubbla man lever i.

 

Nu har vi precis duschat alla tre och Mira har på sig sin nya pyjamas som hon har fått från farmor. I morgon ska vi fixa med en massa papper och sedan åka in till Birsta för att köpa ett babynest till Mira och ett par skor till mamma.

 

Sov så gott nu :)

 

 

 




              




...Tänk vilken vacker dotter vi har gjort älskling :)!!

 

 


       


   

Av Mikaela Billström - 29 oktober 2012 18:32


Nu har jag en jätte rolig grej att berätta för er - Mira har gått upp till 3280 g.. Vilken lättnad, äntligen verkar det vända och det känns så bra. I morgon bli hon 2 veckor, gud vad dagarna har gått fort. Vi har i allafall fått permis från sjukhus och vårdcentraler nu i en vecka men vi måste höra av oss om vi inte tycker att hon fortsätter gå upp i vikt. 


I kväll ska vi fira myrans viktuppgång med hamburgare och glass. 







Mira tillsammans med sin älskade farfar   

Tycker så mycket om den här bilden.



    


Mira på pappas bröst






Av Mikaela Billström - 28 oktober 2012 15:50




Idag gick vi över till mamma och pappa för lite Söndagsfika. Annie och Fredde var också där så det var trevligt. 


   



     




Nu måste jag vila lite innan det är dax för middag. Vill passa på att tacka alla vänliga själar som hjälper mig här med att kommentera och komma med tips och dela era tankar. Ni hjälper mig mer än ni tror..


Ni är guld värda!!







Av Mikaela Billström - 28 oktober 2012 15:47



 

Såg dessa bilder på Classes blogg..

 



Snacka om att hon har förfallet eller vad säger ni?





 



 





 

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards