Alla inlägg den 5 mars 2014

Av Mikaela Billström - 5 mars 2014 18:26

God kväll!


Det är ett mindre kaos här hemma just nu.. Jag ska berätta för er varför. Min älskade och envisa dotter sover inte längre på dagis, eller hon sover korta stunder sedan roar hon sig med att väcka dom andra barnen och dra ut deras nappar och vara allmänt "störig". Hon orkar inte med, när klockan blir 1630 så är hon helt slut och gråter och är allmänt arg. När hon är hemma så kan hon ibland sova 3h på förmiddagen så att gå från det till att knappt sova någonting alls är såklart väldigt jobbigt. Jag tänker även på barnen som hon väcker för dom får det ju också jobbigt. Miras fröknar är dom bästa och jag vet att vi kommer att hitta en lösning på detta men innan dess så får vi nog ha det så här. Imorgon tar vi med Miras vagn och testar att hon får sova i den inne, vi håller alla tummar vi kan för att det funkar för denna vecka har varit enormt påfrestande. 


En fröken sa till mig att Mira är ett typiskt "dagisbarn", hon tar för sig och gör precis det som faller henne in. Hon har knuffat på dom andra barnen och är en liten boss, igår gick hon på en storpojke som såklart knuffade henne tillbaka vilket jag tyckte var bra. Hon måste lära sig och jag tror det rätta vägen är lite tough love.


Mira älskar sitt dagis och bli jätte glad varje gång vi kommer dit och hon blir aldrig ledsen när vi lämnar henne så allt känns så himla bra bara vi får till denna sovning för våran kvalitetstid nu oå kvällarna är lika med noll. Nu väntar man på att klockan ska gå så hon äntligen får gå och lägga sig och så vill man ju inte ha det. 



Dessa bilder skickade farmor till mig när dom hade Prinsessdag på dagis.

Gud vad jag älskar dig min prinsessa.


   

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards