Alla inlägg under maj 2009

Av Mikaela Billström - 17 maj 2009 17:37


Hejhej!


Idag har det bara varit en lugn dag. Vi skulle ha åkt in till stan idag men jag fick så ont i magen, Så för min del blev det sängen, en iprem och en bra bok.


Nu kom vi precis hem från kyrkogården där vi var och tände några ljus.

Var jätte fint där, man känner riktigt av att det är Vår. Äntligen..


Nu ska jag försöka få i mig lite mat innan träningen.





Av Mikaela Billström - 16 maj 2009 19:15

Tjiing!


Nu har jag precis hängt upp mina nya gardiner medans "En fyra för tre" går på tv:n på hög volym. Den serien är ganska små töntig på ett charmigt sätt.


För en stund sedan kom vi hem efter en sväng till Birsta. Köpte bland annat gardinerna, ansikts och hår produkter och boken "Livet kan inte vänta". Jag har sedan länge bestäma mig för att köpa boken men av någon anledning så har det inte blivet av, men nu har det äntligen hänt.

Sabina, som är huvudrollshavaren i boken har en blogg som jag länge har följt. Tyvärr så dog hon nu i mars, lagomt till boken hade getts ut.

20% av intäckterna på boken går dessutom till cancer fonden.



Var inne på Gynnings blogg för en liten stund sen och kollade på hennes konst.

Tavlorna är riktigt snygga, dom skulle passa sjukt bra hemma hos oss.

Så nu ska jag googla lite och hitta galleriet som säljer dom.

fattar ni vilken shysst grej.


-Åh, Vilken snygg tavla. Vem har gjort den?


- Det är Carolina gynning, såklart! ;)



Min kära Pappa ska snart komma hit på en fika och en klipptid. Jag har blivet värsta frissan nu på äldre dar. Jag är grymt duktig på att fixa med hår, det måste jag faktiskt erkänna. :)


Nu kallar tvättstugan, vilket Lördagsnöje?eller hur.

Imorgon är det träning och på Måndag är det match:)Och den vinner vi, lätt.



Trevlig helg,.


Xoxo.-


Av Mikaela Billström - 15 maj 2009 20:01


..Är jag Klar!Fast jag kommer att sakna tjejerna på Urolog mottagningen lite. Det har varit lärorikt och något helt nytt. Från att jobba med äldre och utvecklingsstörda till att ta emot sjuka människor på en mottagningen är två helt skilda saker och jag tänkte den första dagen,  HJÄLP hur ska detta gå. Men efter bara några dagar så kom man in i arbetet.


Innan jag gick hem idag bjöd jag på smörgåstårta, Micke hade varit på Wretmans och köpt den dagen före.




Ikväll blir det bara lugnt. Ska in på Birsta imorgon och shopa lite sololjor, handdukar och lite annat inför resan.



SimmaLugnt.




Av Mikaela Billström - 13 maj 2009 21:52

 Hola!


Ikväll var jag och Micke till Eva och kollade på hennes lägenhet ovanför IP.

Helt sjukt vad snyggt det kommer att bli, jag vart jävligt sugen på att bara flytta dit på engång.

Hon kan verkligen inreda och designa. Tidningen Femina har även gjort ett "Hemma hos" repotage i hennes vila på Haga, det tycker jag är ganska imponerande. Hon hade även en grymt snygg gucci väska, hon tipsade om en vintage affär i milano som hon tyckte var toppen. Bra märken och bra priser.. Kanske det blir en sväng till Milano efter turkiet, det skulle vara greate!Ska försöka få med Micke på den planen ochså.



Nu ska jag lägga mig på soffan och äta godis.





Av Mikaela Billström - 13 maj 2009 17:11

Tjiing!


Läste precis på Katrin zytomierskas blogg att Bingo Rimer hade tatuerat in hennes namn. Katrin står nu i kursiv  still på hans underarm och jag tycker faktiskt att det är shysst.

Dom har fått en massa elaka kommenatarer om det, att det är desperat osv.. MEN varför är det desperat?


Yes, jag vet att en del av er inte tycker det, Tänk om man ångrar sig?och om man gör slut?Vad händer då?Måste man amputera armen eller vad?


Om man vänder på allting och frågar sig själv, Why not?

Om man älskar någon så mycket så man vill skriva hennes/hans namn på sin kropp så tycker jag att det KAN är vackert..Om man har tagit det beslutet och är riktigt säker på att man vill göra det så gör det.

Jag tycker det är ett fint sätt att visa någon sin kärlek.



Nu har jag precis varit på affären och köpt middag som jag snart ska börja med. Sen blir det bara lugnt. Imorgon fyller svärfar år så vi ska dit och äta smörgåstårta, och på tal om smörgåstårta måste jag springa in på något kondis imorgon och köpa en till tjejerna på jobbet,.Det är juh min sista dag på fredag:)..


Sen vankas Turkland..


 

Av Mikaela Billström - 12 maj 2009 22:23


Hejsan!


Idag har jag jobbat, har varit fullrulle på urolog mottagningen.

Nu har jag precis skrivet klart min studieansökan. Ska plugga några ämnen under sommaren så jag kan söka in till högskolan sen om jag skulle vilja det.Kanske till Sjuksyrra om orken finns eller sjukgymnast. den som lever får bekant se..


Har hittat en grymt snygg Louis vitton bikini som jag tänker köpa, har bara beslutångest över vilken färg jag ska ta. Har letat efter en schysst bikini ganska länge nu, men inte hittat någon.

Så under tiden jag har letat efter den rätt så har jag köpt ca:20 stycken olika HM bikinis..Grymt dålig kvalite.


Hinner inte göra så mycket på dagarna nu så jag har inte så mycket att berätta för er, tyvärr.






Hoppas ni mår bra.


Sleep tight

Av Mikaela Billström - 10 maj 2009 21:02

Tjiing!


Kom precis ifrån träningen nu, har lite värk i låren efter  dålig uppvärmning.

I helgen har det bara varit lugnt och skönt, har varit in på birsta och shopat lite. Har bland annat köpt "Chihuahuan från beverly hills" till Charlies och gissa om han tyckte om den?Han vart som i trans och han svarade så fort hundarna på filmen skälde.Helt otroligt :)


Nu ska jag lägga mig framför tv:n och kolla på Söndagsparty med filip och Fredrik.



Goodkväll.

Av Mikaela Billström - 8 maj 2009 18:55



...än tusen ord..













Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards