Alla inlägg under maj 2009

Av Mikaela Billström - 7 maj 2009 20:16

Hejsvejs!


Idag har jag och micke varit på birst och köpt en present till Lykke, det var väldigt svårt att komma på något bra så det vart det gamla tråkiga-kläder.


Just nu sitter jag och Tittar på Hjälp!Jag är med i en Japansk tv-show Och jag vet allvarligt inte om jag ska skratta eller gråta.


För nån vecka sedan var Anna Book med och gissa vilken syn det var,

Där satt hon i någon slags rutchkana, i en säldräkt och bölade.

Jag skrattade tills tårarna kom. Jag kan verkligen inte tro att detta är på riktigt, jag tror att det är nån som jävlas med mig. Att man faktiskt gör ett tv-program med sveriges bottenskrap och sedan satt Gynning som programledare.Hur kan man förnedra människor på det här sättet?


Jag hade mardrömmar om Anna Book i den där säldräkten flera dagar i följd efter programet. Jag tycker om carolina Gynning,men när hon har medverkat i detta program så känns det lite patetiskt. Hon fick liksom säga två meningar på en hel timme, Hallo?!









 Nu Håller vi tummarna för Sverige ikväll:)



N.

Av Mikaela Billström - 5 maj 2009 20:43



 Denna länk hittade jag nyss på Aftonbladet, Ett fint och sorgligt repotage om lilla, Lilla Nathalie..






http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/inrikes/article5071414.ab

Av Mikaela Billström - 5 maj 2009 20:14



Just nu sänds kattis & company på tv4+ där Lotta Grey berättar om sin sjukdom.


Missa inte Det.


Av Mikaela Billström - 3 maj 2009 22:23

Hej!


Idag klockan tre kom vi hem från helsingfors, vi har haften underbar resa.

Vi har bara slappat, shopat, badat och ätit god mat. Precis vad vi behövde med andra ord:) Ikväll har jag tränat och det gick bra,har inte lika ont i låret längre. Imorgon är det match i Timrå, jag får se om jag hinner vara med.

Vill verkligen vara med men samtidigt så kan jag inte bara strunta i jobbet heller. . .


Idag när vi kom i land på terminalen så såg jag end am som läste aftonbladet. Jag såg att det var bilder på en massa kvinnor på framsidan av tidningen och jag kände på mig att Natta var med bland dom bilderna. Bara en känsla jag fick.

Sen på vägen hem när vi skulle stanna på mcdonalds för att äta frukost/lunch så köpte jag aftonbladet, och mycket riktigt-Där fanns Natta, med bild och allt. En kvinnlig journalist hade listat ut 156 svenksa kvinnor som blivet mördad av en man som dom älskade -och litade på.


Under Nathalies bild stog det:


Hennes dröm var att åka till USA efter studenten, 16åringen från Njurunda älskade att sjunga och att dansa..Hon hade gjort slut med pojkvännen den dagen. han hämtade henne från en fest och de åkte tillsammans därifrån.

Hon ströps och höggs till döds med kniv. sedan fick pojkvännen hjälp av en kompis att gräva ner hennes kropp.



Nu har jag precis deklarera, eller Micke har precis gjort det :)Jag vet inte hur man gör. Jag fick iallafall tillbaka 4000kr, och det är rätt okej tycker jag. Jag är nöjd så länge jag slipper rättskatt.


Så fort jag får tid över ska vi åka till Maijsan och Tommy och kolla på underverket Lykke.


Marias Lycka, Lykke :)


Nu ska jag och bubben kolla på Turistas , en jävligt bra film.

 Sen kallar sängen,måste upp tidigt imorgon.


Slepptight.










Här får ni några bilder ifrån resan.

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards