Direktlänk till inlägg 20 mars 2014

Handbags!

Av Mikaela Billström - 20 mars 2014 13:51

 

Igår kunde man logga in på skatteverket och se om man fick några pengar tillbaka på skatten, eftersom jag har varit hemma med Mira så länge så förväntade mig inget, jag var glad om jag inte åkte på rättskatt men kors i taket så fick både jag och Micke tillbaka på skatten. För mina skattepengar så blir den en ny och fin väska, jag har redan bestämt vilken men det får ni se när jag väl har köpt den.

 

Igår pratade vi om väskor på jobbet och en tjej undrade hur man kunde lägga så mycket pengar på en väska när man lika väl kan gå på H&M och köpa en för 149kr. Hon sa att hon hade hittat en sida som sålde fejkväskor för 500spänn styck och att dom såg precis likadana ut som om dom vore äkta. Väskor är min hobby! Medans någon annan kanske lägger pengarna på Birsta city varje helg så lägger jag mina på väskor, det handlar om prioriteringar. Många som känner mig och Micke tror att det är jag som är slösa och Micke är spara men så är det faktsikt inte, jag är ekonomisk av mig och Micke är mer - " Ja men unna dig dom skorna/resan/jackan "(Generös är ett ord som passar honom). Vill man hellre köpa en fejkväska så är det fine men för mig handlar det om att jag samlar på dom, likaväl som om man samlar på frimärken, vem vill ha ett frimärke som inte är orginal utan en papperskopia?

 

 

 

Idag har jag suttit och surfat och tittar efter klassiska väskor, en drömväska för mig är en Chanel 2:25. En tidlös väska som passar till allt. Denna väska är även världens mest kopierade väska.

 

 

 



 

 

Här är dom mest klassiska väskorna enligt mig..

 

Gucci Hobo..

  





Mullberry bayswater är Mullberrys absolut mest sålda väska. Stilren och klassisk

 

 

 

 

 

Louis vuitton Speed bag

Denna väska känner förmodligen alla igen och såklart just därför så finns den oändligt många kopior av just denna väska. Denna väska är väldigt snygg och tidlös men et minus är att den är svår att förvara grejer i.

  

 

 

Louis vuitton´s neverfull är precis som Speedyn väldigt populär. Den är praktiskt och passar till allt.

 

 

 



Hermes Birkin är en väska som vi vanliga döda o regel inte äger, många kändisar så som Vickan beckham och klanen Kardashians bär denna väska. Den kassa verkligheten är för att "vanliga" människor helt enkelt inte har råd, beroende på material så går dom på ca 60 000 och uppåt.. Ni kanske känner igen denna väska i Sex and the city?





Denna väska känns som en plastkasse om man jämför med en Hermes men denna väska är också värd att kalla en klassiker enligt mig. Marc Jacobs hobo i svart skinn, en väska som passar en ungdom och likaväl en äldre dam.    

 

 

 

 
'


 
 
Ingen bild

Erika

20 mars 2014 19:59

hermes är drömmen!!!

 
Ingen bild

My

21 mars 2014 06:09

Hi hi här blir det väska för skattepengen oxå. Lite inne på MK men samtidigt har jag sneglat lite på MJ så tja vi får se när jag står där vad det blir.
Håller helt med dig om väskor, visst ibland kan det vara svårt att se skillnad på äkta och oäkta men känslan i skinnet, tyngden, kvaliteten är något helt annat i än äkta.
Tur att vi alla är olika. :)
Ha de gott

Mikaela Billström

22 mars 2014 00:59

Trots att hag inte känner dig så tror jag mig veta att vi är rätt lika?

Jag tycker exakt som du, man känner skillnad och det viktigaste att jag vet att det är The real deal ??

Jag funsar på en Mullberry nu ?tror det är ett bra köp! Vilken mj är du sugen på????

Pok

 
Ingen bild

Madeleine

21 mars 2014 13:39

Vore jättekul om du kunde skriva lite om vad man kanske ska tänka på och hur man väljer rätt väska. Hade varit roligt och läsa från någon som gjort det förut! =)

Tack för en bra blogg!

Mikaela Billström

22 mars 2014 00:56

Hej Madeleine!

Vad glad jag blir att du tycker om bloggen. Jag ska knippa ihop ett inlägg om det ? ha en underbar helg

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikaela Billström - 23 april 2014 13:43


Hej mina fina!   Jag har en liten bloggpause nu, har ingen lust att skriva helt enkelt men ni som vill får gärna följa mig på min instagram Mikaelans_ heter jag där .    Jag kommer snart tillbaka.   All kärlek till er     ...

Av Mikaela Billström - 11 april 2014 20:02

Härliga Fredag!   Imorse kom syrran hit och vi bestämde oss för att åka in på stan och kolla lite men innan vi åkte gick vi bort till lekparken där Tessan och Wille var och lekte. Vädret var helt fantastiskt och man känner verkligen att våren lig...

Av Mikaela Billström - 11 april 2014 19:56

När älsklingen kom hem så hade han presenter med sig till mig och musslan        ...

Av Mikaela Billström - 9 april 2014 20:12


  Uppdrag granskning går just nu på SVT och dom tar upp fallet om Christina Hedlund som åkte till Polen för att göra en bröstoperation. Kliniken som utförde operationen var en skandalklinik och Christina är nu skadad för livet, hon är ett "vårdpake...

Av Mikaela Billström - 9 april 2014 12:17

 .. Som den sämsta mamman jag är så glömde jag helt bort att Mira hade tid hos BVC idag.. Vi satt hemma och åt lunch och då slog det mig att FAAAN.. Marlene som är hennes bvc sköterska gav oss en ny tid och sa att det inte var någon fara då det är så...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards