Alla inlägg den 8 maj 2013

Av Mikaela Billström - 8 maj 2013 13:15

 

Jag grät igår när jag läste artikeln och idag när jag och Mira var ute och promenarde så funderade jag på mycket på det. .

 

Pappan hade glömt sitt barn i bilen i 8 timmar, han hade alltså missat att stanna och lämna honom på dagis och gått in på sitt jobb utan att komma ihåg att barnet satt kvar i baksättet. Pappan måste må fruktansvärt dåligt men jag reagerar lite när jag läser artikeln och det står " typ "Jag började fundera mot arbetsdagens slut om jag lämnade eller inte". Jag tänker på Mira minst engång i minuten, funderar man aldrig på hur barnet har det på dagis? Han måste ju ha kommit ihåg att han inte träffade någon dagisfröken den morgonen?



 


Den mänskliga faktorn, absolut männsikor gör fel men detta får bara inte hända. Många föräldrar är mer eller mindre stressade och man kan te.x glömma att ta med barnens vantar till dagiset men att man glömmer att ta med sitt barn måste bero på att man helt enkelt inte är fokuserad på sitt barn. Dagiset som har anmälningsplikt hade dessutom inte kontaktat föräldrarna om att barnet inte var på plats.


Jag snubblade in på denna atrikel som är väldigt hemsk med väldigt läsvärd.


HÄÄÄR




Tänk på era barn och hundar nu när det går mot sommaren. Värmen är livsfarlig.

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards