Alla inlägg den 12 juni 2013

PW

Av Mikaela Billström - 12 juni 2013 19:15


Godkväll!


Vi kom precis hem efter dagens pw och ska nu börja med middagen. Vädret är helt underbart, jag hoppas att jag har fått lite mer färg idag. Jag hörde att regnet skulle dra in imorgon så det gäller att passa på att vara ute medans man kan. Imorgon ska vi till Njurunda kyrka och kolla när Linnea tar examen, vi har köpt en present till henne som vi ska slå in ikväll.

 

Ikväll ska jag och Micke ha myskväll med godmat och en bra film.

 

 


     

Av Mikaela Billström - 12 juni 2013 10:12


Jag är med i en sluten grupp på Facebook som har ca 400 medlemar, där ibland en kvinna som många gånger ha fått hjälp ekonomiskt för hon är ensamstående mamma till två söner och har det kämpigt.  Igår kom det fram att hon hade lurat oss alla på pengar och att hon har satt detta i system för hon har gjort det i många andra grupper också. Hon hade dessutom sålt sin barnvagn och när hon fick in pengarna från två olika kvinnor så sa hon att kontot var hakat och att hon hade polisanmält händelsen. Hon beklagade sig och fick tröst men sedan när tjejen i fråga som hade köpt vagnen skrev till henne via vår grupp så valde hon att lämna gruppen omedelbart. Hon lovade att skicka vagnen när hon fick in pengar, alltså måste hon har gjort av med 4-5000 som hon fick in när hon "sålde" vagnen några dagar tidigare.


Detta drabbar ju dom människor som verkligen behöver hjälp, jag säger nu inte att denna kvinna inte behövde hjälp för det kanske hon behövde men man kan inte stjäla av människor och speciellt inte av människor som har hjälpt henne ekonomiskt. Jag är med i UNICEF, jag brukar ofta lägga pengar i rödakorset bössan , jag ger alltid om jag kan till tiggarna som sitter över hela Sthlm (Ja, jag vet att dom kanske lurar mig men det finns ju nån liten preocent att dom inte gör det).

 

När nått sånt här händer så ifrågasätter man folks motiv, människorna som verkligen behöver hälp - Får dom den eller går det allt för ofta till dessa tjuvar?



     



Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10
11 12
13
14
15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards