Alla inlägg under april 2012

Av Mikaela Billström - 7 april 2012 14:02


Filmtips!!




En ung kvinna kommer under 1940-talet till kuststaden Seabrook i North Carolina för att tillbringa sommaren tillsammans med sin familj. Fortfarande i tonåren möter Allie Hamilton Noah Calhoun på ett nöjesfält. Noah känner på en gång att det är meningen att han och Allie ska vara tillsammans. Trots att hon är en rik debutant och han fabriksarbetare finner de två kärleken under denna passionerade och sorgfria sommar. 
Omständigheterna - och det plötsliga krigsutbrottet i Europa - skiljer dem åt, men båda följs av minnet av sommaren. När Noah återvänder från kriget flera år senare har Allie för alltid försvunnit ur hans liv, men inte ur hans hjärta. 
Men Noah vet ännu inte om att Allie återvänt till Seabrook där de träffades för första gången. Nu är hon förlovad och står i begrepp att gifta sig med Lon, en rik man och soldat som hon träffade då hon arbetade på ett sjukhus under kriget. 
Flera decennier senare läser en man, Duke, ur en sliten dagbok för en kvinna, Allie Calhoun. Kvinnan besöker han regelbundet på sjukhemmet där hon bor, och även om hennes minne och hennes sinnen lever ett eget liv fascineras hon av Allies och Noahs öde - och för ett ögonblick får hon möjligheten att återuppleva den passionerade tid då de lovade varandra evig kärlek.
 

 




 



 




Detta är en film som jag skulle kunna se 100 gånger om..Historia visar innebörden av äkta och riktig kärlek, någonting som förtappats väldigt lätt idag.  Filmen är händelserik och man måste noga följa vad som händer för missar du lite så kommer du att missa mycket. Filmen byggs på detaljer, någonting du måste iakta för att förstå hela innebörden av filmen. Denna film är något i toppklass och den påminner väldigt mycket om Pearl Harbour, Titanic och A walk to remember så gillade ni dom så se denna film för jag kan varm rekomendera den.







Av Mikaela Billström - 6 april 2012 20:46


Hej mina fina!


Hoppas att ni har fått en bra start om Påsken. Idag har jag jobbat men jag slutade klockan 1400 så det var rätt lugnt. Jag och Sandra åkte på Evas grav efter jobbet och lämnade en blomma från jobbet. Det är snart ett år sedan hon gick bort och det är svårt att förstå vart tiden tar vägen. Jag saknar henne på jobbet för hon var alltid så glad och hjälpsam och hon behövdes verkligen där..


I dag när jag jobbade så nämde jag för Micke att jag var sugen på hallon men att dom hade slut på ICA. När jag kom hem sedan efter jobbet så fick jag en ica kasse full med färska hallon. Då hade han åkt till Coop och köpt hela deras lager med hallon till mig. Han hade även varit på Changes och köpt underkläder och nattlinnen. Det uppskattades verkligen, jag älskar nya underkläder. Han är snäll min Micke..





   



















Micke står i köket nu och lagar pasta med fläskfilé så vi ska precis äta. Sedan ska vi se på Notebook och ha en mysig Fredagskväll.



Glad påsk på er och hoppas att ni får en fin tid mer era nära. Imorgon kommer min familj hit på middag. Mickes familj får vi träffa efter helgen pga av sjukdom men det blir nog bra det med:)



Glad Påsk!!






Chanel nu i soffan!  

Av Mikaela Billström - 6 april 2012 16:04


Side buns!


Det är enkelt och väldigt snyggt både till vardags och till fest. Här kommer en video så får ni se hur lätt det är att fixa uppsättningen.




  









 















 











     














































Av Mikaela Billström - 4 april 2012 20:12



Jag fick dessa frågor skickade till mig för ett tag sedan så jag tar tillfället i akt medans jag väntar på middagen att besvara dom så gott jag kan. En del frågor är lite svårtolkade men jag ska göra ett försök..




 –Presenter dig själv


Mikaela heter jag. 26 år gammal och bor i ett hus i Skottsund med Micke och våra två små odjur till chihuahuor.


 – Min första kärlek


Hmm.. Tror det var Aron i första klass. Haha


 – Mina föräldrar


Maud och Åke. Inte gifts med har varit tillsammans i 31 år:)Dom har tre barn och där ibland jag :)!


 – Det här åt jag idag


Jag åt spagetti och köttfärssås till lunch..Antecknar ni?


 – Vad är kärlek?


Att man kan göra vad som helst för den personen.


 – Min dag


Jobbade bara förmiddagen sedan hade vi Apt hela eftermiddagen. Rejält slut och trött nu :).


 – Min bästa vän


Mikael


– Ett ögonblick


Midsommar 2008


 – Min tro


Den har jag format lite efter mig själv men jag är kristen men jag är inte speciellt aktiv.


– Det här hade jag på mig idag


En blå tröja ifrån Carlings som jag köpte igår och ett par leggings ifrån VILA.


– Mina syskon


Annie (aka äggart) 21 år och Kenny 29 år. Jag är mellanbarn och har aldrig trivs med det. Jag hamnade lätt imellan..


– I min handväska


En marc jacobs plånbok, Läppglans, nycklar, hörlurar, gamla tamponger och Kom ihåg lappar, handkräm mm


Den här veckan


Ska jag fira Påsk och bara ta det lugnt med familjen.


– 
Mina drömmar


Om du syftar på mina nattliga drömmar så är det för det mesta bara en massa otäcka drömmar. Brukar ofta vakna av det..


– Mina första kyss


Nån random kille som hette Calle som jag och min bästis Sofia träffade på stan. Jag var 14 år och jag minns att jag tyckte att det var skit äckligt..


– Mitt favoritminne


Hur ska jag kunna välja ett när det finns så många?


Min favorit fördelsedag


Var nog när jag fyllde 18 år och äntligen fick ta körkort och gå ut på krogen.


– Detta ångrar jag


Att jag var naiv i min "ungdom" och trodde jag hade vänner som jag inte hade. .


Den här månaden


Ja.. Blir nog samma som månaden innan :)!



 – Det här upprör mig


När människor är bittra och arga utan anledning. Det smittar av sig på andra och det blir en ond cirkel..



 – Det här får mig att må bättre


När jag är med mina närmaste och när jag är ute och reser



 – Det här får mig att gråta


När andra gråter och när jag ser på film. Kan börja storböla för minsta lilla..



 – Mina rädslor


Att bli sviken


Min favorit plats


Mitt hem


– Det här saknar jag


Min Efva Attling fjäril som är försvunnen som jag fick utav Micke i present.. 



Mina ambitioner


Att jag inom 10 år har renoverat allt jag vill renovera i huset, är två barnsförälder och jobbar med människor. Helst inom omsorgen och människor i behov av särskilt stöd.











Jag och hjärtat Sharm el shaik -09.  

Av Mikaela Billström - 4 april 2012 19:51


Jag brukar gå in på Bigbrothers sida nästan varje dag och kolla klipp och uppdaterar mig om vad som händer i huset. Den sista tiden så har det mer liknat ett h*rhus - med risk för att vara grov i munnen. Värst är Marcel och hans barbara till bb-flickvän. Har inte tjejen någon värdighet?Har hon ens någon egen vilja?Jag är tveksam och jag jag tycker faktiskt synd om henne. Det är så bortkastat att en sån vacker tjej måste spela så himla dum för att få killar. För det verkar ju onekligen funka väldigt bra..




 

Jag är inte för att hänga ut folk men han kan verkligen reta upp mig..Så snälla.. Alla barn som kollar på BB. Rösta inte på idioten för det är inte okej att bete sig så som han gör.




Såg ett klipp idag och det fick mig att hata denna man om möjligt ännu mer. Han försöker att trycka ner folk(mest kvinnor) för att behaga sig själv och sina perversa böjelser.

Han är inte förmögen att lyssna på andra och han har ingen som helst självinsikt. Han har psykotiska drag och jag blir nästan rädd för hans blick ibland. Han pratar mycket om sin avlivna mamma och att han saknar henne så himla mycket. Men Marcel , vad sägs som att hedra henne istället och respektera kvinnorna istället för att bete dig som du gör nu.


Det är bara en tanke..

Av Mikaela Billström - 3 april 2012 19:00



Filmtips!





 





Filmen handlar om den geniale headhuntern Roger Brown, som alla stora företag vänder sig till, när de riktigt tunga chefsposterna ska tillsättas. Han har allt – vacker hustru, tjusigt hem och flotta bilar. Men han har en hemlighet: han jobbar också som konsttjuv för att finansiera sin dyra livsstil. En dag träffar han affärsmannen Clas Greve som han genast anser vara en potentiell administrativ direktör. Av en tillfällighet visar det sig att Clas har fått tag i en värdefull målning, som Roger beslutar sig för att stjäla. Men det skulle han inte ha gjort! Huvudjägarna är en färgrik och spännande cocktail av nervpirrande spänning och handfast action, av bedrägeri. hämnd och girighet.




Jag tycker att Huvudjägarna (headhunter) är en väldigt bra film. Jag hade inga förväntningar när jag satt på den men efter ungefär 10 minuter så blev jag helt fast. Otroliga skådespelare, speciellt då Aksel Hennie som är helt självklar för huvudrollen.









 




Säger bara en sak - Se den... :)

Av Mikaela Billström - 2 april 2012 20:02


Förlåt för kass uppdate.. Har inte mått så himla bra sista tiden så min energi har endast gått till jobbet och sedan en hel del soffhäng. Var precis och tatuerade en cover över mina gamla mästervärk. Jag vet inte riktigt om jag blev nöjd eller inte..


Slänger upp en bild sedan..Då kommer det även lite pics från i helgen då vi var i fjällen.



Fridens liljor!




Påminner lite om min nya tatuering..


 

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards