Direktlänk till inlägg 18 april 2013

Godmorgon!

Av Mikaela Billström - 18 april 2013 09:10

Godmorgon!


En helt godkänt natt. Mira somnade 1900 igår kväll och vi klev upp 0830, hon sov hela natten.. Jag är så himla nöjd över hennes nattvanor, handen på hjärtat så har vi aldrig vaknat av att hon har varit ledsen och sedan hon kom så har hon sovit hela nätterna, jag har aldri varit uppe med henne någon natt. Bvc sa att det är väldigt ovanligt och att vi måste göra mycket rätt för att ha en sådan nöjd bebis nattetid. Mira följer sin kurva och vägde igår 7,2 kg, det var helt normalt för hennes startvikt så det känns skönt. Jag kan inte jämföra henne med bebisar som vägde 4-5 kg när dom föddes, om jag skulle göra det så måste jag tänka från samma startvikt. 


Nu ska jag börja med lite kakor till dopet. Imorgon kommer syrran hit och vi ska fixa tårtor, dukning och massa annat.




   



Nu blir det lunch som jag hade kvar sedan middagen igår.






Avslutar med någon bilder från föräldrargruppen som vi var på igår.


     

 
 
Ingen bild

Therese

19 april 2013 09:16

Wow va härligt att hon sover så bra! Linus är ju 1.5 å har fortfarande inte sovit en hel natt.. Vad är hemligheten, hur gör man!? ;)

Mikaela Billström

19 april 2013 20:05

Lilla Linus har nog fullt upp så han har inte tid att sova ;) Jobbigt för dig att vara höggravid och inte få tid att sova:(.. Jag vet inte varför Mira har fått dessa sovvanor, jag har aldrig haft en vaken natt och jag är livrädd att hon ska vända på dygnet nu så jag är noga att lägga henne klockan 1900 och då sover hon alltid till ca 0700. Det kommer gå till sig gumman :)!!Guud vad spännande med bebis snart!!

 
Ingen bild

Sussi

20 april 2013 15:22

Min äldsta har haft bra sovvanor, vilket var skönt eftersom jag var ensamstående. Första två veckorna vaknade han en gång på natten och åt, men från två veckors ålder så sov han hela nätterna, från 20-tiden till 7-tiden. Helt underbart! :)
Men med nr 2 så fick jag igen det och flerdubbelt!!! Han sov max 30 minuter 1 gång på dagen, var vaken resten. Åt dessutom varje halvtimme dygnet runt fram till han var ca 10 månader. Gissa om jag så ut som ett vandrande lik! Var dessutom höggravid, så lagom till nästa skulle födas så sov tvåan i alla fall några timmar sammanhängande på nätterna.
Och lagom till de börjar komma i tonåren så sover de alldeles för länge istället, så man är aldrig nöjd ;)

Mikaela Billström

21 april 2013 07:04

Log när jag läste din kommentar.. Precis som du säger, man är tusan aldrig nöjd :)!!Jag hoppas dom här vanorna håller i sig!Hur gamla är dina barn?Kram !!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikaela Billström - 23 april 2014 13:43


Hej mina fina!   Jag har en liten bloggpause nu, har ingen lust att skriva helt enkelt men ni som vill får gärna följa mig på min instagram Mikaelans_ heter jag där .    Jag kommer snart tillbaka.   All kärlek till er     ...

Av Mikaela Billström - 11 april 2014 20:02

Härliga Fredag!   Imorse kom syrran hit och vi bestämde oss för att åka in på stan och kolla lite men innan vi åkte gick vi bort till lekparken där Tessan och Wille var och lekte. Vädret var helt fantastiskt och man känner verkligen att våren lig...

Av Mikaela Billström - 11 april 2014 19:56

När älsklingen kom hem så hade han presenter med sig till mig och musslan        ...

Av Mikaela Billström - 9 april 2014 20:12


  Uppdrag granskning går just nu på SVT och dom tar upp fallet om Christina Hedlund som åkte till Polen för att göra en bröstoperation. Kliniken som utförde operationen var en skandalklinik och Christina är nu skadad för livet, hon är ett "vårdpake...

Av Mikaela Billström - 9 april 2014 12:17

 .. Som den sämsta mamman jag är så glömde jag helt bort att Mira hade tid hos BVC idag.. Vi satt hemma och åt lunch och då slog det mig att FAAAN.. Marlene som är hennes bvc sköterska gav oss en ny tid och sa att det inte var någon fara då det är så...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards