Direktlänk till inlägg 18 april 2013

SKITGUNGA!

Av Mikaela Billström - 18 april 2013 20:22


Godkväll!


Mötet med prästen gick bra, vi valde psalmer och sånger. Har fullt upp hela tiden och just nu har jag förlagt mobilen någonstans. Datumen vi valde för dopet var tydligen inge bra datum för det är många som är bortresta eller har andra planer. Har fått nått avhopp idag också så jag måste tänka om lite i planeringen. Får jag ett avhopp imorgon dagen innan så freaka jag ur   .. Om det inte är av en bra anledning alltså.  Vi blir ca 50 st så det är lagomt men det var 70-75st som var bjudna från början.


Idag hände det en olycka när Mira skulle gunga. Hon har sällan använt den så jag tänkte testa den idag när vi busade, jag satt henne i gungan och Mira började hoppa. Hon skrattade högt och var glad när plötsligt gungjäveln släpper och Mira åker rakt ner i golvet med ansiktet före. Jag lyckades få tag på tröjan så jag lindrade fallet lite men ändå, jag blev så himla rädd och Mira vart helt förstörd. Fyfan vad jag kände mig som en kass mamma efteråt.. Ringde sjukvårdrådgivningen men dom tyckte jag skulle avakta, Mira var som vanligt efter 10 minuter. Hon fick en bula men annars gick det bra. 

 

Vi har börjat tagit upp våra renoveringsplaner nu. Vi skulle ju ha börjat föra sommaren men eftersom jag var höggravid då så kände vi att att väntar ett år så nu har vi börjat kolla med lite företag. Vi ska byta tak, fixa golven, fixa käker samt badrummet, öppna planlösningar mm. Vi ska inte göra allt samtidgt så detta kommer nog ta nått år. .Vi ska få låna mamma och pappas lägenhet under den jobbigaste tiden vilken är perfekt. Dom bor ju inte där och lägenheten ligger 50 meter härifrån..



Vi har också pratat om när vi kan åka utomlands med Mira. När kan man åka? Jag och Micke reste väldigt mycket förut men nu var det ett tag sedan och det är synd.. Saknar det. Jag och Älsklingen åker föresten till Sthlm igen om nån vecka, vi ska se Bruce Springsteen, shoppa och ha en mysweekend. Det kommer att bli den andra natten som jag är utan Mira och det är lite jobbigt men det gick ju jätte bra sist så jag hoppas på att det gör det nu också. 


Idag när älsklingen kom hem så fick jag en present. En parfym som jag önskade mig från Marc jacobs, luktar jätte gott. Du är så snäll älskling.  

 

 


 


Nu blir det tvmys i soffan. Imorgon blir det full fart hela dagen..


Godkväll mina fina.


/M




    

Mammas nyckelpigga.



 
 
Ingen bild

Missinga

18 april 2013 20:57

Hur fin kille har du egentligen?

Innan min kille skulle behanla mig som du blir behandlad? Du får blommor och presenter hela tiden och han verkar vara en underbar pappa.

Han ska du vara rädd om,. Fast jag förstår att han gör allt för att behålla dig snygging.
/Missinga

 
Ingen bild

Maijsan

18 april 2013 21:26

Hade så gärna velat komma på dopet men mitt flyg går 8.40 hem till sthlm :( Men vill så gärna träffa er någon annan dag då ja är åter i Sundsvall... Jag tycker ni ska börja resa så tidigt som möjligt med lilla Miran, det blir inge lättare ju äldre dom är bara mer skit att bära iaf ;) Vilket datum ska ni på Bruce, jag ska på lördagen!

PUSSKRAM!

Mikaela Billström

19 april 2013 08:01

Hej Gumman!

Vi hade inte räknat med er, sådet är ingen fara :)!Vet att du sällan är hemma nu för tiden :)!

Öhm, måste kolla vilken dag vi ska gå, återkommer om det :)!!Då måste vi hooka up! Vi funderar på att åka om ett par månader, hon är ju ändå 6 månader nu liksom.:)

Hör av dig när du är hemma och har tid så fikar vi lite.

Pok :-)

 
Ingen bild

Erika

19 april 2013 07:58

Ååå nej!stackars Mira :(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikaela Billström - 23 april 2014 13:43


Hej mina fina!   Jag har en liten bloggpause nu, har ingen lust att skriva helt enkelt men ni som vill får gärna följa mig på min instagram Mikaelans_ heter jag där .    Jag kommer snart tillbaka.   All kärlek till er     ...

Av Mikaela Billström - 11 april 2014 20:02

Härliga Fredag!   Imorse kom syrran hit och vi bestämde oss för att åka in på stan och kolla lite men innan vi åkte gick vi bort till lekparken där Tessan och Wille var och lekte. Vädret var helt fantastiskt och man känner verkligen att våren lig...

Av Mikaela Billström - 11 april 2014 19:56

När älsklingen kom hem så hade han presenter med sig till mig och musslan        ...

Av Mikaela Billström - 9 april 2014 20:12


  Uppdrag granskning går just nu på SVT och dom tar upp fallet om Christina Hedlund som åkte till Polen för att göra en bröstoperation. Kliniken som utförde operationen var en skandalklinik och Christina är nu skadad för livet, hon är ett "vårdpake...

Av Mikaela Billström - 9 april 2014 12:17

 .. Som den sämsta mamman jag är så glömde jag helt bort att Mira hade tid hos BVC idag.. Vi satt hemma och åt lunch och då slog det mig att FAAAN.. Marlene som är hennes bvc sköterska gav oss en ny tid och sa att det inte var någon fara då det är så...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards