Direktlänk till inlägg 11 juni 2013

Låna till kärleken.

Av Mikaela Billström - 11 juni 2013 15:40


Vem tar ett banklån för att kunna gifta sig?  I mina öron låter det helt sjukt..


Skulle ni kunna låna pengar för att kunna genomföra ert drömbröllop?

 

 

 

 

 

 
 
Ingen bild

Sia

11 juni 2013 15:43

NEJ!!Belåna sig för ett giftemål är ju knäppt..Fast folk är ju knäppa ibland.

 
Ingen bild

Mmm

11 juni 2013 17:54

Om man så gärna vill gifta sig och inte ha råd kanske man vill de, inte alla som ha pengar till att kunna göra de dom vill.
Alla ha olika ekonomi och så kommer de alltid att vara, bara för att vissa ha pengar till de mesta betyder de inte att alla har de eller kan leva på sin käraste och dennes pengar.

Mikaela Billström

11 juni 2013 21:09

Fast gifta sig kostar ju inga pengar men drömmer man om ett stort bröllop så tycker jag att man ska försöka spara istället för att belåna sig.
Har man dålig ekonomi som du säger så kommer det garanterat att bli värre om man lånar mera. Jag förstår din kommentar med jag håller dock inte med dig. :)

 
Ingen bild

Erika

11 juni 2013 21:16

Till Mmm

Så du menar att du tycker att det är normalt att ta en lån om du har dåligt med pengar för att kunna genomföra ditt bröllop?För en fest som det inte ligger något värde i? (ekonomiskt alltså). Nej, spara eller låt bli.. Låna känns inte alls okej!

Men alla är ju olika.. och det är väl tur ;-)

 
Ingen bild

Mmm

11 juni 2013 22:19

Ha aldrig sagt att jag skulle göra de, är själv gift och lånade inte en krona ens för att kunna genomföra bröllopet. Men om nån av mina vänner skulle göra de för att gifta sig skulle jag inte säga nått, om man tar ett lån och betala 500-1000 varje månad så tycker jag de är okej. Dom kanske hellre lägger dom pengarn på bröllop istället för hus? Bil? Ja allt vad de kan vara, jag tycker inte man ska dömma någon för de.
Ni kanske ha pengar till de mesta, resa och köpa dyra kläder till små barn för att de ska se lyxigt ut.
Så otroligt fult att "klanka" ner på dom som inte ha pengar och lånar.

Mikaela Billström

12 juni 2013 10:04

Vadå klanka ner? Jag tycker inte att jag klankar ner för att jag säger att jag tycker det är fel att belåna sig för ett giftermål? Jag personligen skulle inte må bra om jag vet att jag inte har råd med detta men vi kör ändå. Jag vet ju ingenting om dig eftersom du skriver anonymt men jag kan tycka att det är fult av dig att antyda att vi skulle vara nå lyxlirare som inte bryr oss. Det är allt annat än sant och det märks att du inte känner mig.

Dessutom lever inte vi något lyxigt liv, bara för att man köper en vis typ av kläder till en bebis so what? Det handlar ju om prioriteringar.

Jag kan ta att vi tycker olika med säg inte att jag klankar ner när du gör detsamma själv.

Mvh

 
Ingen bild

Mikaela

12 juni 2013 10:08

Ber om ursäkt om någon tog illa upp gällande detta inlägg. Jag läste en artikeln om detta på Aftonbladet därför fångade det mitt intresse.Det var absolut inte meningen att klanka ner på någon. Mvh

 
Ingen bild

Helena

12 juni 2013 11:12

Jag håller helt med dig Mickan - hur bra mår man om man måste betala ränta på sitt bröllop?Jag skulle få ont i magen om jag gifte mig över mina tillgångar. Inga illa menat med det, ser inte ner på något för att jag tycker så. Det är ju en åsikt.

Du är den mest generösa människan jag känner gumman. Kul att vi ses snart :)!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikaela Billström - 23 april 2014 13:43


Hej mina fina!   Jag har en liten bloggpause nu, har ingen lust att skriva helt enkelt men ni som vill får gärna följa mig på min instagram Mikaelans_ heter jag där .    Jag kommer snart tillbaka.   All kärlek till er     ...

Av Mikaela Billström - 11 april 2014 20:02

Härliga Fredag!   Imorse kom syrran hit och vi bestämde oss för att åka in på stan och kolla lite men innan vi åkte gick vi bort till lekparken där Tessan och Wille var och lekte. Vädret var helt fantastiskt och man känner verkligen att våren lig...

Av Mikaela Billström - 11 april 2014 19:56

När älsklingen kom hem så hade han presenter med sig till mig och musslan        ...

Av Mikaela Billström - 9 april 2014 20:12


  Uppdrag granskning går just nu på SVT och dom tar upp fallet om Christina Hedlund som åkte till Polen för att göra en bröstoperation. Kliniken som utförde operationen var en skandalklinik och Christina är nu skadad för livet, hon är ett "vårdpake...

Av Mikaela Billström - 9 april 2014 12:17

 .. Som den sämsta mamman jag är så glömde jag helt bort att Mira hade tid hos BVC idag.. Vi satt hemma och åt lunch och då slog det mig att FAAAN.. Marlene som är hennes bvc sköterska gav oss en ny tid och sa att det inte var någon fara då det är så...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10
11 12
13
14
15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards