Alla inlägg under augusti 2013

Av Mikaela Billström - 20 augusti 2013 14:38

God eftermiddag!


Idag har jag och Mira varit på öppna förskolan för första gången efter sommarlovet. Det var inte så mycket folk där så vi lekte själv i väntan på lekkompisar men det var snålt med det. Som tur var kom William och Therese så vi vart inte helt ensamma. Gud vilken skillnad det är på Mira nu när hon är där, hon lekte på ett helt annat sätt. Nu går hon ju med hjälp av stöd ( te.x håller sig mot väggen) och hon är en väldans fart. Innan sommaren kunde hon bara åla sig framåt. Det är så häftigt med alla framsteg som hon gör, jag är så stolt över henne.

 

 


 

Igår var jag Annie och Mira på Himlabadet, vi hade en mysig eftermiddag och Mira var i himmelriket. Hon älskar verkligen att bada och hon är en väldigt tuff tjej.  

 

 

   
       

 

   



Av Mikaela Billström - 19 augusti 2013 11:42

Hej mina fina!


Vi har haft en fin helg, i Lördags var vi en sväng till Selånger marknad innan vi åkte på min kusins 30års fest. Jag var nykter och körde men det var roligt ändå, mycke folk och god mat. Igår vart vi bjuden på lunch av Sara och Ronny sedan åkte vi och plockade blåbär. Jag älskar att gå omkring i skogen och bara ta det lugnt, tyvärr gör jag det allt för sällan men nu när Hösten är här så ska jag försöka komma ut mer. Det är verkligen bra för min själ. Igår kväll bakade jag och älsklingen cupcakes, eftersom varken han eller jag är speciellt inne på cupcakes så gjorde vi dom åt Mickes jobbarkompisar. Såklart så gjorde vi dom blå och gula eftersom det är Ramirents färger. Vi hade även blåbär i smeten efter våran skogspromenad.. (Smööööör)



 


 Våra bakverk


 


Världens sötaste skogsmulla




Mina fina smådjur älskar att springa i skogen. Ibland försvinner Chanel bland blåbärsriset.

 


       


Redo för skogen


 

Vackert.

 

 

Finisar.

 

 

 

Överaskningsfest

 

   

Fest

 

   

 


Jag och min älskling

 

 

Nu ska vi göra oss klara för snart kommer moster Annie och hämtar oss sedan ska vi hitta på något med henne. 

 

Ha en fin Måndag.

10

Av Mikaela Billström - 16 augusti 2013 23:52

Idag var det 10 månader sedan du kom till oss hjärtat. Första snön hade precis kommit och jag och pappa åkte in till förlossningen klockan sex på morgonen och det var bäcksvart och kallt ute men det är ändå den vackraste morgonen som jag har varit med om. Idag på din 10 månadersdag så gick vi till dyket och lekte med William. Vi badade och fika, kanske var det sista utomhusbadet för i år? Det känns lite så..

 


 
    


Ikväll har jag och älsklingen myskväll. Vi äter blåbärspaj i sängen och tittar på Wallander. Jag har precis tagit en dusch och ska strax få massage. Mira sover fint i sitt rum, min stora lilla tjej.

 

Godnatt min skatt.




Av Mikaela Billström - 16 augusti 2013 00:36

  Kan inte sova. Varför kan man inte bara trolla bort tankarna som maler?  Jag har 4 saker på min lista som jag skulle vilja spola ner i toaletten och aldrig tänka på igen. Nu är dom borta. Puts väck..

 

Nej precis...Det funkar inte så..tyvärr..

Av Mikaela Billström - 15 augusti 2013 16:12


 Lunchdejt med pappa på Lasses. Jag fick äta pannkaka helt själv, smaskigt.

 

 

 

Av Mikaela Billström - 15 augusti 2013 16:01

Det känns som att jag inte räcker till. Mira är mer eller mindre i en galen period just nu, hon ska utforska allt och då gärna dra ner allt från bord, hyllor mm. All vaken tid tillsammans med henne handlar om att passa, släpper jag henne en sekund så kan något hända. Detta tar såklart väldigt mycket tid och mina hundar hamnar i skymundan. 


Jag älskar ju Charls och Chanel och jag har alltid sagt innan jag fick egna barn att dom är mina barn. Jag älskar dom precis lika mycket som en mor älskar sitt barn. Där hade jag fel, väldigt fel. Der går liksom inte ens att jämföra dom känslorna för dom är på ett helt annat plan. Många tar bort sina hundar innan bebisen kommer till världen men det skulle jag aldrig kunna göra, dom måste ju få en chans. Funkar det inte är det en sak, men jag har tagit på mig två liv och därför kan jag bara inte ta bort dom för att vi beslutade att skaffa ett barn. Det är inte deras fel.


Nu gäller det bara att försöka hitta tid att vara med dom. Jag ser att dom ibland är lite nera, speciellt på tiken. När vi har nattat Mira vid 2100 så kommer hon fram och är glad och vill mysa. Då vet hon att det är hennes tur. Jag vill inte att dom ska känna sig bortvald men det är väldigt svårt att finna tiden ibland.


Jag hoppas att det bli bättre när Mira blir lite äldre för jag vill att mina små hjärtan ska ha det bra och framför allt må bra.




 

Jag och tiken.

Av Mikaela Billström - 14 augusti 2013 00:38


   

Av Mikaela Billström - 12 augusti 2013 10:35

Godmorgon!


Igår kväll träffade jag Emelie igen för lite häng, vi drack ett glas vin och snackade skit sedan gick vi på bio. Vi såg Elysium, inte min typ av film men den var faktiskt riktigt bra. Idag har Micke börjat jobba igen efter semestern men det känns faktiskt skönt, rutiner, vardag och Höst är på ingång och jag har längtat. Hösten är en underbar årstid, jag älskar när löven har gulnat och det blir mörkt på kvällarna och man tänder ljus. 

 

 


Jag och Mira ska nog ut på en cykeltur när hon har vaknat från sin förmiddagslur.


Vi hörs lite senare.


Bjuder på lite bilder på mig och Emelie. En vän som jag har haft sedan dagis, vi är mer som systrar än vänner.   

 


                       

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards