Alla inlägg den 28 oktober 2013

Av Mikaela Billström - 28 oktober 2013 12:39

Filmtips!

 


Igår såg jag en film så jag verkligen fastnade för och den hette Lovelace. Eftersom talangen Amandra Sayfried har huvudrollen så jag tvungen att se den och jag ångrar inte en sekund att jag gjorde det. Filmen är baserad på en verklig händelse om handlar om Linda Marchiano - mer känd som Lovelace. Under sin livstid spelade hon in en ena porrfilm men sedan premiären blivit ihågkommen som en sexsymbol och förknippad med just denna episod.

 

 

 

Av en ren slump hamnade den pryda och fräkniga Linda i porrindustrin. En ung förälskelse ledde till ett destruktivt äktenskap med misshandel, utnyttjande och sexhandel. Halliken Chuck Traynor (Peter Sarsgaard) gav precis som Chris Brown ett sken av att vara en gentleman - till en början. Så fort ringen satt på fingret kom alla möjliga olika påtryckningar och ständiga hot. Mot sin vilja och på hans profitering rycks Linda in i en profession av prostitution.


"Deep Throat" är namnet på genombrottet som imponerade på publik världen över och vars enkla synopsis bestod av en kvinnas upptäckt om att hennes klitoris var belägen djupt nere i svalget, det vill säga, att hon endast kunde uppnå sexuell stimulans genom penetrering av en... ja, ni förstår vad. Den blev en succé som visades på biografer, kasserade in kolossala summor pengar.. Linda var en stjärna med stort L, en guldgruva och ett varumärke med dildos och uppblåsbara sexdockor till försäljning och uppslag i Playboy.

 

   



Det är verkligen hemskt att se hur utsatt hon var av denna fasansfulla man och man känner verkligen hur skräckslagen hon var. Amanda Sayfried gör en stor instas och även mina favorit Adam Brody är med ( Ni kommer väl ihåg Seth Choen från The O.C?)och även Big från Sex and the city medverkar i filmen.




Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards