Alla inlägg den 2 februari 2014

Av Mikaela Billström - 2 februari 2014 23:41

Godkväll mina fina!


Hela familjen sover och här sitter jag och tittar på gamla avsnitt från Lyxfällan på Tv3play och äter popcorn. Helgen har varit lugnt och skön, igår var vi till Härnösand och firade Mickes farfar som fyllde 85år. En fin och fräsch man som Micke tycker väldigt mycket om, tyvärr ses dom ganska sällan då tid och avstånd kommer imellan men man ser att dom har en djup relation som har varat länge. Vi åt gott och blev bjuden på Smörgåstårta och gräddtårta, Mira fick också smaka och hon tyckte väldigt mycket om smörgåstårtan.



                 


När vi kom hem från Härnösand så kom mamma och pappa hit och var barnvakt medans jag och Micke gick bort till Sofie och Danne för att titta på melodifestivalen och dricka lite vin. Micke började dock känna sig lite sjuk när vi kom hem och idag har han sovit hela dagen, han var upp och åt och lekte lite med Mira med sedan la han sig igen. Jag skulle igentligen på Me&I party hos Stina men jag ville inte lämna Mira hemma när Micke var dåligt. Vi var lite rädd över att han hade fått magsjuka också men jag tror att det var falskt alarm.

 

Nu ikväll sjöng mamma i Njurunda kyrka så jag och Mira följde med pappa och tittade lite, det var väldigt fint och jag tycker att det är så rogivande att få sitta i kyrkan och bara lyssna - MEN det tyckte inte Mira.. Hon var överallt och jag fick jaga henne så jag vart helt kallsvettig, Hon är fortfarande lite förkyld men nu på em/kvällen så är hon precis som vanligt så jag hoppas att hon är på topp imorgon när jag ska lämna henne på dagis för allra första gången.. Vi får se hur det får med tanke på att hon är så himla mammig nu.


     

Av Mikaela Billström - 2 februari 2014 23:25

          Jag sitter och slösurfar på Facebook där jag b.la tittar in och kollar läget på min mammagrupp, vi är ett gäng tjejer från hela Sverige som alla har bebisar födda Oktober -12 och vi brukar prata om allt mellan himmel och jord. Ikväll såg jag att en av tjejerna hade skrivet ett inlägg om att hon var väldigt sur över att ingen av hennes familj eller faddrar hade uppvaktat hennes son med presenter på årsdagen av hans dop. Jag kanske inte är så insatt i alla vett och ettiket regler men jag har då aldrig köpt en doppresent och gett bort den på årsdagen och jag skulle aldrig förvänta mig att någon skulle uppvakta Mira på hennes dopdag den 20 April varje år. 

 

Är jag ute och cyklar?Gör ni verkligen det?Isåfall har jag missat något och borde kanske skämmas..


                     

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards