Alla inlägg den 27 februari 2014

Av Mikaela Billström - 27 februari 2014 13:32

Igår var det Jills Veranda på SVT och veckans gäst var Kristian Gidlund. Jag såg avsnittet på SVTplay på lunchen och jag vill gärna dela med mig av det till er. Om ni har möjlighet så titta in på SVTplay, ni kommer inte att bli besvikna.

 

 

 


Det är ett jobbigt avsnitt men samtidigt otroligt fint och man blir väldigt berörd, ibland svider det til i bröstet för det är smärtsamt och i nästa sekund blir man fullproppad med liv. Kristian hade en förmoga att dela med sig, han delade mig sig av sin sjukdom, sitt liv och sin syn på döden. .När Kristian kom till Nashville för att träffa Jill så hade han med sig en To do lista, han ville b.la skjuta pistol och träffa hästar. Att se Kristians möte med hästarna är på gränsen till smärtsamt, vacker smärtsamt. Kristian var för sjuk fär att rida men han omfamnade hästarna och man såg vilken kärlek han hyste till dom.



Resan till Naschville blev Kristians sista resa. Han dog fyra dagar innan hans 30års dag.

http://www.svtplay.se/video/1848119/del-5-av-6-kristian-gidlund

 

 

 

.

Av Mikaela Billström - 27 februari 2014 08:29

  

En apelsin innan jag ska vi ska åka till sjukhuset. Håller andan och försöker tänka på annat. Detta kommer att gå bra.

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards