Alla inlägg den 19 februari 2014

Av Mikaela Billström - 19 februari 2014 15:38

Hej mina fina!


Jag hostar och är förkyld och allmänt hängig men annars så mår jag bra, har varit deppig men det är påväg att släppa nu. Jag har fatiskt haft tankar på att stänga ner bloggen men jag beslöt att fortsätta så får vi se hur länge det varar.

 

Mira ligger och sover, hon var helt slut efter mammalunchen som vi hade här hemma idag. Jag gjorde i ordning kycklingsallad och vitlöksbröd, lättsamt och gott och till efterrätt åt vi en kaka som Micke köpa hem. Det märks så väl att Mira är det enda barnen som har börjt på dagis, hon blir arg och frustrerad så fort nån tar hennes leksaker, hon kan göra små tjuvnyp och allt ska ske på hennes premisser. Men hon kan samtidigt vara snäll och vill kramas men då tar man lätt henne för att hon är elak..Jag älskar Mira över allt annat men fyy så jobbig hon har varit den senaste tiden.. Jag blir så matt, känns som om man inte räcker till. Dom varnade oss på dagis att det kunde bli så här men jag känner knappt igen min dotter längre (Lite överdrift kanske), så fort hon inte får som hon vill så kastar hon sig på golvet och skriker.. Jag försöker vara lugn och psykologisk och inte ge efter men det är förbannat svårt..


Ni som läser - Blev era barn förändrar när dom började på dagis? Alltså den första tiden efter inskolningen menar jag.


         

Thilde ger Wille en gókram



 

Söta Thilde



 

Thilde, Willis och Mira


           

Trollungarna


 

Min tjurskalliga skatt


 

William är nyvaken och lite skeptisk- vart har jag kommit?



Mira är alltid snäll mot William och William är snäll mot Mira


  

Gókram

 

 

Här kommer några bilder från våran förra Fredagslunch när vi var hos Sofie. 

 

 

         

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards