Direktlänk till inlägg 9 september 2008

anna

Av Mikaela Billström - 9 september 2008 21:58


Sitter i soffan hemma, har nyss kollat på dokumentären om Anna lindh

, Urscha vad sorgligt. När Anna lindh dog strax efter Nathalies försvinnande var man bara irreterad typ "faan, varför skulle detta hända nu, nu kommer det att bli mycket mindre uppmärksamhet på nathalie" Och så blev det, helt plötsligt var Natta bortglömd och nyheterna handlade bara om Anna.

Klart jag förstår varför det var så, hon var juh utrikesminister men man hann inte riktigt ta till sig det som hände henne för man hade nog med sitt.

Jag minns att jag tänkte "Faan, varför ska denna kärring bli mördad nu "

jag skämms verkligen över hur jag tänkte då, men för mig var juh anna bara en bild i tidningen eller i tv-rutan. inte en riktig person .


Nu har det ialf gått 5år, och det har verkligen gått fooort.



Idag har vi suttit på omvårdnads lektion fån halv nio till halv fem, det är jobbigt att bara sitta still hela dagarna men det är okej, vi har väldigt roligt och det är huvudsaken.

Fick föresten min fältstudiepraktik på kvisslebys gruppboende för utvecklingsstörda, jag är verkligen jätte nöjd vart jag blev placerad och jag tror att det kommer att gå jätte bra.


Imorgon har jag hemma studier så jag och Charles kommer att ta en lååång sovmorgon.




Jag träffade Jessica idag och vi pratade om att para charles med hennes shitzu tik, tror det kommer att bli en jätte fin blandning, har sett dom korsningarna på blocket och dom är hur fina som helst och eftersom vi ska skaffa en till hund så är det juh ett gyllene tillfälle att få en valp efter charles. Hon löper om ca fem månader så det blir vår/sommarvalpar:)



Nu ska jag äta glass och titta på andra avenyn.


Natti



 
 
Ingen bild

Maijs

10 september 2008 10:02

men mickolina!! inga blandras valpar!! Jag har verkligen lovat mig själv att aldrig mer köpa en blandras... hundens egenskaper och utséenden örsvinner mer och mer för varje år då egoistiska (syftar inte på er nu, utan på alla andra som faktiskt parar för att tjäna pengar) människor som bara bryr sig om sig själv och vela ha en valp, och inte sin hund i sig... MEN, alla är olika... men jag hoppas du tänker efter en gång till... Gör inte samma misstag som jag gjorde när jag var tillsammans med idioto, para för att para. Värna om hunden och dess egenskaper, BLANDA INTE! pussen

 
Maijs

Maijs

10 september 2008 10:17

ja kort 'r s roligt... mkt mkt minnen!! menjag sl'ngde typ ett helt album med kort som jag inte ens ville minnas... mkt festande liksom!! FAN ja kan inte skriva [';, allts[, aao... men med prickar!! sjukt, min dator. puss

http://mmmaijsan.blogg.se

 
CaroGiiiin ;)

CaroGiiiin ;)

10 september 2008 10:26

Min sockertopp, tack for tackkortet. Har dock inte sett det, men mamma sa att det var vackert :) Kul att lasa din blogg! Btw, vill du att jag skickar korten fran broloppet?Ta hand om dej, och halsa Micke. Pussar!

http://caroliinee.bloggagratis.se

 
Ingen bild

carogin

10 september 2008 23:53

Ja vet! Kanns sa lattsamt med oss :) Haha!
Hm, nu har min dator balla ur, dar ja har bilderna.. men jag skickar sa fort ja kan.

Hmm, ingen aning nar det blir hemgang
kanske i januari.. ska forsoka fa ledigt till jul :)

Puss

 
Ingen bild

Maijs

11 september 2008 08:18

nej men vännen, jag vet att ni inte gör de för pengarna... MEN de finns blandraser ÖVERALLT! ingen och åter ingen TÄNKER på rasens bästa. Min bästa vän Angelika och jag har funderat på att skriva en artikel till jordbruksverket eller någon annan stor organisation och uttrycka vårt missnöje. Om alla blandraser Inte fanns skulle då de renrasiga vara så dyra?? absolut kan det vara så att en blandras är hur fin som helst, look at mine Ofelia!! MEN, om det är en valp efter charls ni vill ha, varför inte para med en annan huahua då? ALLA får göra som de vill. MEN då du är minst lika mkt djurvän som mig så vet jag att du förstår vad jag menar när det gäller att bevara djurens bästa. Visst en blandras hit eller dit, vad gör de? MEN det är ju så alla tänker... snart har vi kanske inga renrasiga hundar, eftersom ingen (endast några få) parar med samma ras.! Fan va ja jiddrar, inte min mening :) ni gör som ni vill... Men tänk efter, är väl egentligen de jag menar ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikaela Billström - 23 april 2014 13:43


Hej mina fina!   Jag har en liten bloggpause nu, har ingen lust att skriva helt enkelt men ni som vill får gärna följa mig på min instagram Mikaelans_ heter jag där .    Jag kommer snart tillbaka.   All kärlek till er     ...

Av Mikaela Billström - 11 april 2014 20:02

Härliga Fredag!   Imorse kom syrran hit och vi bestämde oss för att åka in på stan och kolla lite men innan vi åkte gick vi bort till lekparken där Tessan och Wille var och lekte. Vädret var helt fantastiskt och man känner verkligen att våren lig...

Av Mikaela Billström - 11 april 2014 19:56

När älsklingen kom hem så hade han presenter med sig till mig och musslan        ...

Av Mikaela Billström - 9 april 2014 20:12


  Uppdrag granskning går just nu på SVT och dom tar upp fallet om Christina Hedlund som åkte till Polen för att göra en bröstoperation. Kliniken som utförde operationen var en skandalklinik och Christina är nu skadad för livet, hon är ett "vårdpake...

Av Mikaela Billström - 9 april 2014 12:17

 .. Som den sämsta mamman jag är så glömde jag helt bort att Mira hade tid hos BVC idag.. Vi satt hemma och åt lunch och då slog det mig att FAAAN.. Marlene som är hennes bvc sköterska gav oss en ny tid och sa att det inte var någon fara då det är så...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards