Alla inlägg den 8 oktober 2011

Av Mikaela Billström - 8 oktober 2011 12:21


Det är härligt väder ute, jag har precis varit ute med hundarna och gått en sväng. Just nu ligger jag med ipaden i knät och kollar på Lyxfällan. Jag vet inte men jag kan inte riktigt känna sympati, eller för den delen empati för dessa människor.


Dom flesta som är med i programet är med för att dom helt enkelt har struntat i att betala sina räkningar. Dom sitter med skulder upp till taket och samtidigt kan dom gå  och köpa te.x smycken för pengarna istället.


I veckan var det en bekant till mig som satt och pratade om privatekonomi och lite runt omkring det, hon utbrister helt plötsligt "Ja, man ska vara lycklig om man är skuldfri för alla har inte sån tur". Vadå TUR?Jag kan verkligen inte förstå vad kvinnan menar med det hon säger. . Ska det vara tur för oss människor som betalar våra räkningar varje månad och inte struntar i det? Jag vet att det finns en liten procent som kan ha haft otur, ett kraschat företag, förlorat sina jobb eller fått en svindlande el räkning som man helt enkelt inte kan betala och det är inte dessa personer jag menar. Ni har min fulla respekt men absolut inte dessa lösdrivare som  bara bortprioriterar att göra rätt för sig.



 



"Jag måste snusa åtta dosor om dagen annars fungerar inte jag"


Bullshit..

Av Mikaela Billström - 8 oktober 2011 00:23

Gud, jag ha letat efter en sån här väska i en månad nu. Jag vill verkligen ha en, fattar inte hur svårt det ska vara att hitta en i Sundsvall?Måste man verkligen åka till Sthlm för en simpel mobil väska?


     



Jag var på Birsta idag för att köpa nya bromsar till bilen och titta efter en ögonbrynsskugga. Jag gick in på Make up store och blev rekomenderad en skugga som man blandade ihop själv vilken färg man vill ha. Det är en svart färg, en ljus beige och en beige. Men grejen är den att det är sjukt svårt att få till en bra färg. Jag tycker ändå att jag har öga för det där men det går verkligen inte att få till det. Jag rekomenderar verkligen int er att köpa denna. Ni får stå minst i 30 min innan ni får till det..


   Skuggan ser ut så här fast det är andra färger på paljetten. KÖP DEN INTE!!



Köpte även detta läppglans från Lancome. Världens bästaläppgland, utan tvekan.


 

Av Mikaela Billström - 8 oktober 2011 00:06


Jag ser en viss likhet nu mellan mig och Gunilla Persson.. Jag kan inte riktigt sätta fingret på det men i denna stund så känner jag ett litet uns förstålse för denna häpnansväckande kvinna. Hon försöker så pass mycket så det i slutädan blir katastrofalt fel.  Jag kan känna igen mig lite faktiskt.. Både på gott och ont. 


Denna kvinna är fantastisk och helt dum i huvudet på samma gång... Men det är sjukt bra tv. Nu ska jag kolla på avsnitt fyra av Svenska hollywood fruar och hånle över att Ann Nicole Winter har rynkor som inte ens hennes kirurg kan trolla bort.. Vad tror kvinnan egentligen?att tyngdlagen bara är ett fånigt påhitt?Ne, Tackar vettja Maria!Naturligheten själv ;)


 

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards