Alla inlägg den 10 januari 2012

Av Mikaela Billström - 10 januari 2012 20:23






PRESENT TIPS!!












 





Idén till smycket "From Soldier to Soldier" fick smyckedesigner Claus Scheelke när en bekant, Stefan Hylleborg, kom hem från sitt uppdrag som soldat, med ett handgjort armband som gjorts i tjänsten till förmån för en förolyckad soldat.

Armbandet var flätat av fallskärmslina och hade ett lås som bestod av en uniformsknapp.

Claus Scheelke blev tagen av historien och bad om att - tilsammans med Aagaard - få lov att utvekla idén och sätta smycket i produktion. Det flätade armbandet är fortfarande gjort av riktig fallskärmslina med lås i silver eller guld.
 



Varje gång du köper ett "From Soldier to Soldier"-smycke skänker Aagaard 100 SEK till förbundet Fredsbaskrarna - Sverige.

Fredsbaskrarna ger stöd till soldater som skadats i tjänsten samt till deras anhöriga.

Fredskaskrarna är en ideell partipolitisk oberoende intresseorganisation för veteransoldater.

Läs mer på www.fredsbaskrarna.se
 



Det flätade armbandet finns med fallskärmslina i färgerna brun, grön, svart, sand, grå, marin och camouflage.
Låsen till herrmodellen finns i silver. Hjärtlåsen till dammodellen finns i silver eller förgyllt silver med briljanter.

Av Mikaela Billström - 10 januari 2012 19:50




 



Nu när jag var i Stockholm så hittade jag till butiken Jackie. Herregud, vilken guldgruva!!Allt som fanns i den butiken ville jag ha, jag var helt exter när jag gick omkring där inne. Butiken har märken som Acne, See by Chloé, Marc Jacobs, Burburry, Hunter och Ralph Lauren, för att nämna några… En fantastisk butik att shoppa loss i med andra ord.


Butiken finns i  Nacka, Täby, Bromma och Kista. Jag kan ha glömt nån  butik nu :)..



Jag blev helt förälskad i väskan på bilden.. En Burberry med otroligt fina bältesdetaljer..

Kanske blir nästa inköp?Vem vet..




 














Besök deras hemsida - Jackie





Av Mikaela Billström - 10 januari 2012 14:21



Ursch.. Det värker som f*n i  min högra axel. Jag gjorde illa mig i Torsdags på jobbet och det har blivet värre nu under helgen. 

Micke har masserat mig en hel del och då har det blivet mycket bättre. jag vet att man inte ska få masage innan man har kollat upp skadan men vid det laget så kunde jag knappt skriva ett sms. Höjer jag armen så får jag ont men har jag armen längst sidan så känns det inte alls..


Hoppas att det försvinner snart.. Ska få träffa en sjukgymnast snart som ska få kolla på det.




Så här ser jag ut nu på ett ungefär..



 

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards