Alla inlägg under mars 2013

Av Mikaela Billström - 7 mars 2013 15:55

Jag och Helene har varit på en två timmars promenad idag med vagnarna, det är riktigt skönt att komma igång dagen med en långpromis. Jag och Mira var även till farmor och farfar på en fika också, Mira ska ju sova borta för första gången på Lördag så hon ska få träffa dom idag och imorgon så hon vänjer sig lite. Jag vet att det kommer att gå bra och jag är inte alls orolig men jag har lite seperationsångest.   Jag kommer att sakna henne så himla mycket, ibland när hon ligger och sover så brukar jag gå och lukta på henne för att jag saknar henne så mycket. Tror jag ska med hennes filt så kan jag sova med den. Mammas älskade hjärta.Mamma ska köpa fina kläder till dig i Sthlm, det lovar jag dig.



   


 

Detta är Helene´s favoritlåt så jag laddar upp den här så ni också får lyssna. Det är rätt bra faktiskt.

 

 


Av Mikaela Billström - 6 mars 2013 21:34



Jag och älsklingen var på bio ikväll och tittade på Tre citroner gula, en bra feel good film som jag kan rekomendera.







Av Mikaela Billström - 6 mars 2013 09:52


Ja precis..Som rubriken lyder. I går kväll så funderade jag på det och kom på att vänner som aldrig ger någonting tillbaka i form av genuint intresse om hur jag mår och hur mitt liv ter sig, det enda man pratar om är MEMEME när man ses och jag får sitta och leka hobbypsykolog, vilket jag gärna gör med det skulle vara trevligt om jag också skulle få prata av mig någongång. Jag säger inte att jag är världens bästa vän, många tycker att jag suger på att svara i mobilen t.ex men jag frågar alltid hur personen mår och om det finns någon som jag kan göra för henne/honom. 


Sedan att dessa personer inte ens grattar mig på den största dagen i mitt liv, dvs när Miran föddes gör det ganska lätt att gå vidare i livet. Även om man i detta tillfälle inte pratar med varandra kan man kanske vara lite storsint och ialf skicka iväg ett grattis sms. Det var inte min födelsedag lr namnsdag utan det var den dagen jag fick mitt första barn och om vi nu känner varndra så pass bra så bör ni veta att det var den största dagen i mitt liv.

 

Det är sorgligt hur livet blir ibland för jag tycker verkligen om dessa människor, dom är inga dåliga människor utan tvärtom.

 

Jag önskar er allt gott.

 

 

Nu ska jag och lillan ut på en lååång promis.

 

 

 


Av Mikaela Billström - 5 mars 2013 13:47


..Och tränar..Detta går ju inte.




 


Av Mikaela Billström - 5 mars 2013 12:00



God morgon!


Jag och lillan har bara legat i soffan och tittat på film nu på morgonen, vi har även lyssnat på Mange Hellberg på youtube. Han är jäkligt bra, jag måste köpa hans album på Itunes så jag kan lyssna på honom när jag tränar. Vi har inga planer idag, blir en sväng med vagnen och hundarna och sedan ska vi städa lite. Igår när jag städade så hittade jag min nya fjällräven jacka som jag har använt ca 2 gånger så jag slängde ut den på tradera. Känns så dumt att ha en sån fin jacka också använder man det inte men jag känner mig obekväm i den liksom.. Säkert fel säsong att sälja en sådan jacka men vafan, jag testar :). Bra att ha lite extra pengar också när vi ska till Sthlm, jag är shopping sugen till 1000. Jag har ju knappt shoppat något till mig själv under graviditeten och efter förlossningen så är man ju inte direkt sugen på att köpa en massa kläder för då är man lite större än vad man normalt är men nu har jag börjat tappa några kg men mer ska det bli. Jag vill komma i storlek 36, det kan bli tufft då jag i bästa fall har storlek 38 idag.

 

Hundarna måste ut och bjöja måste bytas.

 

På återseende 

 





     

Av Mikaela Billström - 5 mars 2013 11:59


 
     

Av Mikaela Billström - 4 mars 2013 10:15


Även fast jag älskar Mira gränslöst mycket så är det rätt skönt när hon sover en stund för det är dom korta stunderna som jag kan passa på att bara vara. Just nu ligger jag i soffan och har målat naglarna medans jag tittar på The Hills, när Mira vaknar igen tänkte jag gå en promis med vagnen. Det är rätt soft att vara ute på långpromisar med en bra ljudbok i hörlurarna, just nu lyssnar jag på 50 nyanser av honom och den är rätt okej. När Micke kommer hem ifrån jobbet så blir det ett pass på gymet.

 

 

   


Av Mikaela Billström - 4 mars 2013 09:14


Förstår man inte att detta är fel?

 Om inte så kanske man inte är mogen nog att skaffa barn.. :(


Tänk om barnet måste kräkas lr om hon blir täpt i näsan?




 

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards