Alla inlägg den 27 februari 2013

Av Mikaela Billström - 27 februari 2013 14:24


Humöret är mycke bättre nu efter en promenad. Nu måste jag ta tag i hemmet, det ser för taskigt ut..

 

 

Tänk vad lite sol kan göra!

 

 

 

 

Av Mikaela Billström - 27 februari 2013 10:44


Hej hej!


Igår firade vi mamma i efterskott med blommor och tårta, det är så skönt att ha dom hemma igen. Vi var också en sväng på öppna igår och busade lite och snackade skit. Var inte på gymet igår så jag mamma och Mira tog en 1 1/5 timmes promenad istället, bättre än ingenting.  



       



Dopet som jag skrev om i förra inlägget har vi avboka tyvärr så jag vet  inte  hur det blir nu eftersom det var svårt att få denna tid. Galtströms kyrka är bara öppen en gång i månaden och dom klämde in denna tid mellan ett dop och ett bröllop. Jag kan tycka det är lite dåligt när vi betalar flera tusen i kyrkoskatt per år och dom inte har mer tider att erbjuda men det är kanske som han sa att det har kommit många bebisar under Vintern och många väljer att gifta sig under våren.  Galtströms kyrkan känns rätt för mig då jag associerar Njurunda kyrka med begravningar eftersom jag har varit på många begravningar där, dessutom gifte vi oss i Galtström och vi skulle få samma präst om vi valde att ha dopet där. Valet för mig är igentligen bara Galtröms kyrka men det känns som att jag måste rubba på det om vi nu ska döpa Mira. Krukset är ju också att vi måste ha ett litet dop för syrran och brorsan innan Miras dop eftersom dom inte får bli faddrar om dom ej är döpta. Lite larvigt men så är reglerna. Vi får se hur det blir, ska ringa kyrkan igen imorgon och se om det finns någon lösning. Absolut värsta som kan hända är att Mira är äldre än vad barnet bör vara när dom döps, jag döptes när jag var 14 år och det gick ju bra det med.. Har lite energi nu känns det som så jag tänker lägga det här på is en stund och sedan får vi se hur vi tar upp det igen. 



Jag har varit lite deppig dom senaste dagarna utan anledning så igår kom älsklingen hem med blommor både till mig och mamma. Du är den finaste som finns!  

 

 


  



Nu ska jag ta en långpromis med vagnen, brukar bli mycket piggare av det.


Ha en fin Onsdag nu.


//M




Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards