Alla inlägg under september 2008

Av Mikaela Billström - 11 september 2008 11:37

Hejsvejs!


Kom nyss hem från skolan, jag och majkel sitter och äter lite frukost.

Sanna och sari kommer snart ,då ska vi göra ett grupparbete om hälsa.

har fått min Uska-bricka som jag ska ha på mig när jag är ute på praktik, jag ser ut som en råtta på fotot men det ska väl funka ändå :)

Det går faktiskt bra i skolan och jag trivs jätte bra.


senare idag ska vi åka in på stan och äta,måste in på bokia och köpa en littratur bok om omvårdnad.


Nu ska jag ringa brudarna och fråga om dom är pizza sugen, Kanske inte passar så bra in på hälsan men ialf ;)




11 september  våran nya otursdag.

Puss.


Av Mikaela Billström - 9 september 2008 21:58


Sitter i soffan hemma, har nyss kollat på dokumentären om Anna lindh

, Urscha vad sorgligt. När Anna lindh dog strax efter Nathalies försvinnande var man bara irreterad typ "faan, varför skulle detta hända nu, nu kommer det att bli mycket mindre uppmärksamhet på nathalie" Och så blev det, helt plötsligt var Natta bortglömd och nyheterna handlade bara om Anna.

Klart jag förstår varför det var så, hon var juh utrikesminister men man hann inte riktigt ta till sig det som hände henne för man hade nog med sitt.

Jag minns att jag tänkte "Faan, varför ska denna kärring bli mördad nu "

jag skämms verkligen över hur jag tänkte då, men för mig var juh anna bara en bild i tidningen eller i tv-rutan. inte en riktig person .


Nu har det ialf gått 5år, och det har verkligen gått fooort.



Idag har vi suttit på omvårdnads lektion fån halv nio till halv fem, det är jobbigt att bara sitta still hela dagarna men det är okej, vi har väldigt roligt och det är huvudsaken.

Fick föresten min fältstudiepraktik på kvisslebys gruppboende för utvecklingsstörda, jag är verkligen jätte nöjd vart jag blev placerad och jag tror att det kommer att gå jätte bra.


Imorgon har jag hemma studier så jag och Charles kommer att ta en lååång sovmorgon.




Jag träffade Jessica idag och vi pratade om att para charles med hennes shitzu tik, tror det kommer att bli en jätte fin blandning, har sett dom korsningarna på blocket och dom är hur fina som helst och eftersom vi ska skaffa en till hund så är det juh ett gyllene tillfälle att få en valp efter charles. Hon löper om ca fem månader så det blir vår/sommarvalpar:)



Nu ska jag äta glass och titta på andra avenyn.


Natti



Av Mikaela Billström - 8 september 2008 23:24

Hey!


har inte hunnit skriva dom senaste dagarna för det har varit fullt med uppsatser, kröniker , svenska uppgifter mm.


Omg, jag har blivet vuxen ;)


Nu ska jag och majkel äta glass i sängen och bara mysa.


sleeptight.

Av Mikaela Billström - 6 september 2008 13:00

Idag är det 5 år sedan natta blev mördad.


jag läste  gammla dagboks inlägg som jag har sparat på en sajt om den tiden när Natta försvann


Den 11 september 2003 skrev jag:


Jag saknar dina bambi ögon

jag saknar ditt glada skratt

Jag saknar hur du kunde vända allt negativt till något positivt

Jag saknar ditt leende och när du försökte dölja din tandställning så mycket du kunde:)

Jag saknar dina små skämt i klassrummet

Jag saknar nivrena tiden då vi  på våren satt ute och lyssnade på musik 

Jag saknar din närvaro.


Nathalie , att det kunde sluta så här..

Vi märkte att han bröt ner dig men inte att det var så här allvarligt.

Vi saknar dig så otroligt mycket.


--;--;--@



  Nu ska vi åka och tända ett ljus. 

Av Mikaela Billström - 5 september 2008 18:09

Hey baby!


Idag har vi bara varit ute och snurrat.

vi var på stan och åt, kollade på kläder och på efva attling smycken, tjejen som visade oss smyckerna skrattade åt mig och sa typ "du skulle kunna byta plats här med mig, du har juh nästan hela butiken hemma"haha.

Har beställt ett smycke som jag kommer att få om en vecka, ni vet det där halsbandet som carrie i sex and the city har "carrie halsbandet" ett sånt:)

Hur fint som helst tycker jag.


Micke kom precis med en stor bukett blommor till mig, och ett miranda kort  där han hade skrivet "hur kan någon vara så underbar som du ?Jag älskar dig så mycket min lilla docka"

 :)


ikväll blir det bara några filmer, har hyrt en skräckis där dom tydligen skulle ha med riktiga lik?!!äckligt typ.


nu ska jag plugga sen ringa sari.


Puss


Av Mikaela Billström - 3 september 2008 23:39


Dom ska öppna en ny "eleganten"där dom är speciall inriktad på bröllopsklänningar, det ringde en snubbe som jobbade med reklam och som skulle sköta om deras nya hemsida , och han hade tittat igenom en massa bröllops bilder men inte hittat nån som han har fastnade för, han som jag berättar om är oxå gift med våran bröllops fotograf så han fick kolla igenom våra bröllopsbilder och där hittade han en bild på mig som han ville använda.

Han ringdeoch frågade om han fick använda bilden och jag sa att det var helt okej.


Ganska roligt ändå,att han väljer en bild på lilla mig när han har kunnat tagit vilken som helst,det e juh typ en på miljonen.


Nu sitter jag ochmajkel i sängen,vi ska kolla på prisenbreak och ha det mysigt.


Imorgon fyller annie 18år:)

Helt otroligt, hon var juh nyss 6år tycker jag.


Jag skriver mer imorgonför nu ska jag mysa ;)


Pussbye

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards