Alla inlägg den 16 november 2009

Av Mikaela Billström - 16 november 2009 19:29


Idag hade jag bara två lektioner på skolan så jag slutade efter lunch. Jag åkte på Freesks och hämtade upp Micke sen drog vi till donken och åt. Eller åt och åt, jag får seriöst inte i mig någonting som kommer därifrån. Vet inte varför men jag får en liten äckel känsla av det.. Men det går snabbt att bara svänga in i driven och köpa nått lätt.

anyhow, när jag kom hem ifrån skolan så somnade jag och vaknade inte förnst halv sex så då var det bara att kasta sig in i bilen och åka på ica för att handla middag. Jag har alltid maten klar till Micke kommer hem, inte för att han förväntar det (långt ifrån) men för att jag tycker att det är min "uppgift" och att han jobbar hårdare än mig.

Därför ser jag alltid till att det är städat och att maten är klar när han väl är hemma. Sen får man ju bättre tid med varandra om vardags sysslorna är gjorde..


Imorgor är jag LEDIG, ska ha en sovmorgon sen ska jag ut och fixa lite ärenden i Birsta. Måste ringa Helene och kolla vilken dag vi ska ha inskolning också, tänkte ha det nått i veckan..Funderar på att jobba några pass i hemvården nu i November också eftersom jag inte får något CSN bidrag i december..Ärligt talat så känns det inte så jäkla kul att gå dit igen och jobba men det handlar ju bara om några pass, förhoppningsvis så vaknar jag inte upp om 20 år och fortfarande är kvar där (som många andra) :)Hoppas på att Ellenore ska ringa nått också så jag får nått pass hos dom.Det hade varit greate. 


Just nu lyssnar jag på ljudboken " En nästan vanlig man", den borde ni läsa eller lyssna på. Jag köpte den innan jag åkte ner till Sthlm, tiden går så mycket fortare när man kör om man har en bra bok att lyssna på.


Den är helt skruvad men ändå jävligt bra, jag rekommenderar er att läsa den...

Efter den boken kommer uppföljaren "förlåt min vrede" som jag har hört också ska vara väldigt bra.


Jag och Micke funderar på att åka till Sthlm igen nu i December och köpa julklappar. Jag älskar Sthlm runt jul, det är en fin stämning. Jag och Micke pratade om att flytta ner faktiskt, vi har bollat med tanken fram och tillbaka..

När jag ska fortsätta plugga så bor jag ju bättre i Sthlm än i Sundsvall egentligen och Mickes företag är ju riktat emot sthlm och inte Sundsvall.. Men det är ingenting som kommer att hända nu i sånnafall, om det nu händer över huvud taget. Glad


Mamma skickade nyss Sms och klagade över att jag lägger ut fula bilder på henne, vilket jag inte tycker att jag gör.

Så därför kommer nu en fin bild på min lilla mamma. och även pappa :)


( jag förbannar min mamma att jag inte fick hennes pigment)


mammapappa   


Oj, klockan har bara rusat iväg så nu måste jag börja med maten och väcka upp Micke som har tagit en powernap.



Tjingeliing.




Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards