Alla inlägg den 11 oktober 2010

Av Mikaela Billström - 11 oktober 2010 20:16


I verkliga livet tror jag inte många skulle säga till en självmordbenägen kille att "Du vågar aldrig" eller "Kom igen då fegis". Men när man sitter bakom en dataskärm kan man skriva precis vad man vill utan att ens fundera på att det man skriver kan få konsekvenser.


Jag får illa när jag gick in på flaschback och läste tråden om den 21 åriga killen som tog livet av sig och visade allt genom sin webcam. Innan självmordet skrev han på flaschback om vad han tänkte göra och att dom som ville kunde följa hela allt genom att logga in på en sida och se allt live. Han fick många kommentarer där folk nästan trigade honom till det, jag kan förstå att folk inte tror att han menar allvar men vågar man verkligen chansa? 

Jag kan förstå att man tänker att andra människor redan har kontaktat polisen, att man förlitar sig på sina medmänniskor men herregud.. Ja, jag tycker att hela grejen är vansinne bara.


Flera tusen människor satt framför sin data och såg hela proceduren, var det någon som slog larm?Polisen fick in ett larm en halvtimme efter hans död..


Jag känner mig illamående.. Hur kunde detta hända? Är lite rädd över att detta kommer att bli en "trend" nu. När någon har gjort det och det har blivet en sån uppståndelse så är det garanterat inte den sista gången..


Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards