Alla inlägg den 22 oktober 2010

Av Mikaela Billström - 22 oktober 2010 21:36


En bra investering för framtiden och inte tala om att priset på saaben kommer att höjas markant. Nu har jag ett bra argument att ta till när jag lägger fram förslaget   


 Wisch me good luck !!


  

Av Mikaela Billström - 22 oktober 2010 21:24



Boktips!



Äntligen hade tillvaron ordnat sig för Arbogatjejen Emma. Hon som alltid fallit för fel killar och tidigt blev ensamstående mamma med två barn. Nu hade hon mött en trygg man och de planerade för ett liv tillsammans. Men en kväll stod någon ur det förflutna i dörren och tragedin var ett faktum. Emma blev svårt misshandlad. Hennes barn Max och Saga hade aldrig någon chans.

När Emma vaknade upp befann hon sig i en märklig polisutredning där hon hölls isolerad utan att veta vad som hade hänt henne - eller barnen. Hon som varit en vanlig småstadsflicka blev sedan rikskänd när hon valde att träda fram och berätta om sina upplevelser. Emmas starka utstrålning möttes av djup beundran men också misstro. "Hur kan hon se så glad ut?" Man tycktes vilja att Emma skulle gråta och hata. Med sin sorg ifrågasatt tog sig Emma igenom två rättegångar och pekade ut sina barns mördare. Hon omvandlade tyskans hat till kärlek och framtidstro. Men bakom fasaden pågick varje sekund en kamp för att orka ta sig tillbaka till livet.


Varför gråter inte Emma? är en provocerande men uppriktig skildring som bryter mot den gängse bilden av hur man ska bete sig i sorgens stund. En berättelse om en helt vanlig svensk familj som i krisen visar prov på en ovanlig sammanhållning och kompromisslös kärlek. 



  

Av Mikaela Billström - 22 oktober 2010 21:07


Hej Snyggingar!


Sitter just nu i soffan och tittar på idol. Det är Beatelse tema vilket inte är min favorit men det funkar. Idol är ju idol och det är underhållande vilket som. Längtar tills jag ska dit och se allt live igen.


 




Imorgon ska jag jobba fast det är bara till tolv så det är rätt lugnt ändå. Tänkte eventuellt gå ut en sväng imorgon. Har inte varit ute på flera månader så känner att det är dax nu, jag känner mig så himla gammal när jag sitter hemma varje helg   ..


Frågan är bara vad man ska ha på sig?Hmm.. Måste iallafall tvätta håret ikväll så det inte blir så "frissigt" imorgon. Kanske ska åka in på stan när jag slutar och köpa ett par nya stövlar som jag kan ha.


Nu ska jag fortsätta titta på idol..Och ni, glöm inte att rösta på Linda Varg. Hon är ju bara för härlig..



Av Mikaela Billström - 22 oktober 2010 18:06


Just gonna stand there
And watch me burn
But that's alright
Because I like
The way it hurts
Just gonna stand there
And hear me cry
But that's alright
Because I love
The way you lie
I love the way you lie





Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards