Alla inlägg den 26 oktober 2010

Av Mikaela Billström - 26 oktober 2010 23:50


Jag skulle precis hoppa ner i sängen och titta på en skräckfilm när jag går in på Aftonbladet och läser den Här (Klicka på Här) artikeln. Hur kan man behandla våra äldre på det här viset?


Jag tänker inte sitte här och skriva en krönika om hur jävla sjukt det är men jag blir på riktigt väldigt ledsen. Hade några av mina arbetskamrater gjort detta så ja, jag vet faktiskt inte hur jag skulle reagera.


Dom som är äldre och bor på ett boende bor ju där av en anledning, dom är svaga. Antingen psykiskt eller fysiskt. Vad tror dom händer när dom behandlar dom illa? Tänker man inte lite längre? 


Vi måste ta hand om våra gamla.. Dom behöver ju oss, lika som vi behövde dom.


Hoppas att ni biter er själva i svansen, era jävlar..


Godnatt.

Av Mikaela Billström - 26 oktober 2010 14:57


Gud, hur kan någonting bara försvinna från min 80kvadrats lägenhet?Det är mycket som har försvunnit härifrån och jag kan verkligen inte förstå vart allt tar vägen. För ca tre veckor sedan ringde jag löne för att få ut mina lönebesked, det tog mig ca tre veckor att få hem papperna och nu är dom putsväck. Borta. Jag blir så himla less, hur kan något bara försvinna?


Jaja, Idag är jag ialafall ledig och har precis kommit hem ifrån en snabblunch inne i stan. Väntar på att Linen ska komma. Hon sa att hon skulle komma klockan 15:00 men eftersom hon är samma tidsoptimist som jag så lär det garanterat ta en timme till ;)..Vi ska ut på en power walk och det känns verkligen väl behövt nu. Jag har nog gått upp två kg denna månad och det måste bort. .





  





Nu ska jag byta om till min peak overall sedan blir det ut i halkan..


Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards