Alla inlägg under oktober 2011

Av Mikaela Billström - 19 oktober 2011 21:01


Vi ska ta en Stockholm weekend  nu snart. Vi behöver en lugn helg med lite shoping, Idol, hotellmys och goda middagar. En tur till Stockholm innebär såklart en ny väska till mig. Det har blivet som en ritual dom senaste åren. Varje gång vi åker dit så köper jag en väska, dom senaste tre gångerna var det Marc Jacobs som gällde men nu tänkte jag styra in på ett nytt spår och kanske testa en Mullberry. Hittade den svarta väskan nedan som jag tyckte om. Funderar även på den klassiska Chanel väskan men en liten tussel på. Miu Miu väskan är också en favorit, gillar att den ser sliten och gammal ut. Nackdelen men Miu Miu är att det finns ett sånt begränsat sortiment. Jag brukar kolla efter dom inne på Schuterman och där finns det typ fem väskor åt gången, och såklart finns aldrig den väskan som man har kärat ner sig i.. 










 














   

Av Mikaela Billström - 16 oktober 2011 17:05

Hej mina fina!


Ser på statistiken att det är många som är inne även fast min uppdatering har varit dålig.

Jag har varit sjukskriven sedan Onsdags morgon och har i stor del bara legat hemma på soffan och tittat på tv. Jag har inte orkat gjort någonting i princip, trodde aldrig jag skulle säga det men det ska bli så himla skönt att komma tillbaka till jobbet på Tisdag. Jag är fortfarande dålig men jag har blivet mycket bättre.


 


Micke har varit iväg och hyrt en film till mig som heter Roommate. Jag har länge velat se den så nu ska det bli av. Någon som har sett den?Om inte så titta på klippet nedanför..

Snyggingen Blair från Gossip girl har en utav huvudrollerna..


Jag berättar senare om filmen var lika bra som jag hade förväntat mig.




Igår tittade jag runt lite på nätet och Finally så hittade jag mobilväskan. Beställde dessa från Wear it. Endast 129 kr st, som hittat. Jag tycker att dom är sjukt snygga..




   



Nu ska jag hoppa ur mina sunkiga mjukisbyxor och ta på mig jeansen och åka och handla..


TTYL!

Av Mikaela Billström - 13 oktober 2011 12:26


Tycker det är dax för mig att få tillbaka lite i form av karma nu.

I går var det en tung dag men hjärtat var hos mig och då gick det lite bättre..



Orkar inte blogga just nu men vi syns lite senare istället, OK?!




 


Av Mikaela Billström - 11 oktober 2011 13:56


Har precis varit på vårdcentralen och lämnat prover. Jag skulle ta provet på förmiddagen för att få mest jämnt resultat. Jag var där 12:30 ocg tog det, var en sån jävla väntetid, jag tänkte göra det på jobbet men det var ju närmare till VC men med facit på hand så skulle jag nog ha åkt in på jobbet och gjort det.


Ligger nu i soffan och tittar på det nya avsittet utav 2 1/2 män. Många säger att "Det blir inte samma sak utan Charlie" men enligt mig så är Charlie en idiot - både i verkligheten och i serien. Jag avskyr verkligen hans karaktär och varje gång det är 2 1/2 män på tvn så slår jag över. Men nu när Aschton Kutscher har utav av huvudrollerna så blir serien plötsligt mycket mer intressant. Finns det någon tjej som inte gillar honom?Tack gud för att Charlie är ute ur serien..




   



Jag ska ju jobba imorgon så jag hoppas att denna värk och feber är borta då. . 


TTYL!










   

Av Mikaela Billström - 10 oktober 2011 16:57



Ursch, Jag har haft så fruktansvärt ont i dag. Jag har tre läkarbesök denna vecka och även nästa vecka har jag några stycken, jag vet inte riktigt hur jag ska lösa det här på jobbet. Det är sjukt stressande att inte få ihop det med jobbet men vad ska jag göra. Jag måste ju gå :(..


Ligger just nu i soffan och tittar på Jersey Shore. Ska försöka ta bilen till Ica strax och köpa lite mat. Har inte ätit på hela dagen..



 




Av Mikaela Billström - 9 oktober 2011 15:55


Är det ett sammanträffande att tre Big brother deltagare har tagit sina liv?Visserligen så överlevde Sanna sitt självmordförsök men ligger fortfarande i koma och är svårt skadad efter att ha hoppas ifrån en bro i Göteborg. Fallet ner i betonggrunden var 20 meter så det är lite av ett mirakel att hon ens överlevde fallet. Är det så att Big Brother tar in dom mest trasigaste människorna eller är det så att dom blir förstörde under och efter sin vistelse i huset?



 


Jag hoppas att Sanna får det hjälp hon behöver när (och om)hon vaknar upp igen..





 




Samuel och Rebeeca tog sina liv en tid efter dokusåpan. Är det en tillfällighet?

Hur det än ligger till så är det mycket tragiskt..






 




 



Jessica och Rickard medverkade i årets säsong utav Big Brother. Rickard fick psykoser och trodde att han var myrornas herre. Han gick även omkring och sa att han hade listat ut att det fanns skådespelare bland deltagarna. Skådespelarna var där för att göra folk instabila. Jessica gick runt och sa att det var Maffia i huset. att hon hade listat ut vilka av deltagarna som var Maffia. Efter dom konstiga åsikterna så tog redaktionen ut Jessica illa kvickt men har senare grinat ut i tidningar om att hon blev psykiskt sjuk av sitt deltagande. Även Cilla Domsaga har uttalat sig om det.



Är Big brother en sån psykist påfrestande eller var deltagarna redan instabila när dom klev in i huset?

Av Mikaela Billström - 8 oktober 2011 12:21


Det är härligt väder ute, jag har precis varit ute med hundarna och gått en sväng. Just nu ligger jag med ipaden i knät och kollar på Lyxfällan. Jag vet inte men jag kan inte riktigt känna sympati, eller för den delen empati för dessa människor.


Dom flesta som är med i programet är med för att dom helt enkelt har struntat i att betala sina räkningar. Dom sitter med skulder upp till taket och samtidigt kan dom gå  och köpa te.x smycken för pengarna istället.


I veckan var det en bekant till mig som satt och pratade om privatekonomi och lite runt omkring det, hon utbrister helt plötsligt "Ja, man ska vara lycklig om man är skuldfri för alla har inte sån tur". Vadå TUR?Jag kan verkligen inte förstå vad kvinnan menar med det hon säger. . Ska det vara tur för oss människor som betalar våra räkningar varje månad och inte struntar i det? Jag vet att det finns en liten procent som kan ha haft otur, ett kraschat företag, förlorat sina jobb eller fått en svindlande el räkning som man helt enkelt inte kan betala och det är inte dessa personer jag menar. Ni har min fulla respekt men absolut inte dessa lösdrivare som  bara bortprioriterar att göra rätt för sig.



 



"Jag måste snusa åtta dosor om dagen annars fungerar inte jag"


Bullshit..

Av Mikaela Billström - 8 oktober 2011 00:23

Gud, jag ha letat efter en sån här väska i en månad nu. Jag vill verkligen ha en, fattar inte hur svårt det ska vara att hitta en i Sundsvall?Måste man verkligen åka till Sthlm för en simpel mobil väska?


     



Jag var på Birsta idag för att köpa nya bromsar till bilen och titta efter en ögonbrynsskugga. Jag gick in på Make up store och blev rekomenderad en skugga som man blandade ihop själv vilken färg man vill ha. Det är en svart färg, en ljus beige och en beige. Men grejen är den att det är sjukt svårt att få till en bra färg. Jag tycker ändå att jag har öga för det där men det går verkligen inte att få till det. Jag rekomenderar verkligen int er att köpa denna. Ni får stå minst i 30 min innan ni får till det..


   Skuggan ser ut så här fast det är andra färger på paljetten. KÖP DEN INTE!!



Köpte även detta läppglans från Lancome. Världens bästaläppgland, utan tvekan.


 

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards