Alla inlägg den 18 februari 2011

Av Mikaela Billström - 18 februari 2011 15:24


I går morse så skulle jag skjusa Micke till jobbet och var som vanligt ute i sista sekunden. Jag skulle själv börja jobba klockan 09:00 och jag lämnade av honom 8:40 så jag hade 20 min på mig att ta mig ifrån Nacksta till Nolby och det hade ite varit någon konst förutom att en gubbjävel körde in i mig när jag skulle korsa e4 an. Gubbens bil knuffade till min så jag åkte ut på mötande körbana. Det var bara ren och skär tur att det inte kom en bil och körde in i mig ifrån sidan. Jag åkte upp till Nacksta med gubbjäveln och hans kompanjon efter mig. När jag hade stannat vid en busshållplats för att gå ut och kolla skadorna och prata med honom så ser jag nästan hur han lyser upp när han ser mig. Jag kan riktigt se hur han tänke "YEEES!!Det är en ung blond tjej som körde, henne kan jag lura till månen och tillbaka". Vad gubben inte visste var att jag var i mitt värsta humör- försenad, stressad och jag hade mens. Jag som är lugnet själv kan inte minnas när jag skällde på en främmande människa sist men när karl jävel går ur bilen och säger nonchalant - " Va faan bromsade du för, du hade ju hunnit köra". Då brann det för mig. Jag svarade på det mest ironiska och drygaste sätt jag kunde "Jag bromsade för att det var halt, det kanske du aldrig fick lära dig när du tog ditt körkor eftersom du var tvungen att köra in i mig, GUBBJÄVEL!!"


Då blev han helt plötsligt vänlig när han märkte att jag blev arg..


Vad fan trodde han?Han kör på mig bakifrån, han hade kunnat skadat mig för livet också har idioten mage att vara dryg. Om jag vore han skulle jag må dåligt och be om ursäkt om jag var den som orsakade en olycka men inte han heller, nejdå..



Nu har jag precis kommit ifrån jobbet. Är lite trött men ska ändå ta tag i städningen här hemma så det är rent och fint till helgen .


xo


Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards