Direktlänk till inlägg 26 december 2012

Babyproffsen i Birsta.

Av Mikaela Billström - 26 december 2012 19:02


Vill bara berätta vilket sjukt otrevlig bemötande som vi fick på babyproffsen i Birsta idag 121226

 

Kvinnan som var otrevlig har dessutom varit det gången innan vi var där också.Vi skulle då köpa en barnvagn och denna kvinna skulle hjälpa oss, hon tyckte säkert att jag var en jobbig kund då jag inte bara tog en vagn och gick därifrån men Hallå!!Denna vagn ska jag förhoppningsvis ha i flera år och det dyrbaraste jag har och någonsin kommer att få ska ligga i denna vagn.Ursäkta om jag inte kan välja vilken på 2 minuter. . Jag kollade på en Brio vagn som vi bestämde oss för att köpa. Jag förklarade för kvinnan att jag skulle komma in dagen efter och köpa vagnen och så ta med mig min mamma som ville ge vagnen till oss i present (Även Mickes föräldrar var med och betalade). Då säger kvinnan, " Nej men vadå?Dom får väl isåfall föra över pengarna till dig sedan så får du lägga ut nu".. Vafan..Vad har hon med våran privataekonomi att göra?Tänk om vi inte hade 9000kr att lägga ut?Hon känner ju inte mig..Jag kanske går på socialbidrag och ska hon då genera mig så?Dum som jag är så sa jag att vi kunde göra så men jag kunde inte ta med vagnen på engång men vi hade blivet lovad att ha kvar den på deras lager av en annan expedit som jobbade där. Men enligt denna kvinna så var det bara att glöma att lämna den på deras lager. Okej sa jag och gick därifrån. Utan vagn.. Men jag hade då turen att hitta en jätte fin vagn på Barnens hus istället.


Idag skulle vi ge babyproffsen en till chans. Jag fick en bärsele till Mira i julklapp  som jag skulle lämna tillbaka eftersom jag hade köpt en babybjörn sele av Jessica innan jul. Julklappen var inte ens öppen så deras inslagningspapper satt fortfarande kvar. Jag öppnade paketet ute i bilen och sedan gick vi in i butiken.. Micke gick till kassan och jag ställde mig en bit bort för att titta på nappar. Då hör jag någon med höjd röst säga "JA, JAG HÖR DIG", sedan ser jag att det är Micke som hon pratar med, Micke kom sedan till mig och sa att jag inte fick handla en pryl i den butiken, Kvinnan i kassan hade anklagat honom för att ha öppnat kartongen och tagit ur bruksandvisningen för den var borta. Micke förklarade lugnt att vi inte ens hade öppnat paketet som selen var inslagen i men att däremot hennes kollega hade öppnat den för att demostrera hur selen fungerade. När han inte fick något svar av kvinnan i kassan så så han om samma mening och det var då kvinnan höjde röstem och sa "JA, JAG HÖR DIG".  Ni som känner Micke vet att han inte tar skit från någon så han säger inför alla kunder som är där vad han tycker och tänker. Han säger också att det är tur att det finns andra affären som säljer babysaker för hit kommer varken vi eller våra vänner komma några fler gånger. Kvinnan säger inte ett ljud..


Hur kan man bete sig så när man är i tjänst?Innan jag ens skulle tilltala någon inom mitt yrke sådär så är det mer troligt att Dolly Parton sover på mage. Jag blev så illa till mods efter vårat besök hos babyproffsen så jag kommer aldrig någonsin att gå dit igen..   

 

 

 

 


 




PS: Vill bara tillägga att många som jobbar där är helt underbara..Men tyvärr så faller dom lätt bort när denna kvinna beter sig såhär.

 
 
Ingen bild

Ylva

26 december 2012 23:18

Jag vet exakt vilket du menar!!!!

 
Ingen bild

Cassie

29 december 2012 01:47

Har hört på fler håll hur denna människa är så ta det inte personligt !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikaela Billström - 23 april 2014 13:43


Hej mina fina!   Jag har en liten bloggpause nu, har ingen lust att skriva helt enkelt men ni som vill får gärna följa mig på min instagram Mikaelans_ heter jag där .    Jag kommer snart tillbaka.   All kärlek till er     ...

Av Mikaela Billström - 11 april 2014 20:02

Härliga Fredag!   Imorse kom syrran hit och vi bestämde oss för att åka in på stan och kolla lite men innan vi åkte gick vi bort till lekparken där Tessan och Wille var och lekte. Vädret var helt fantastiskt och man känner verkligen att våren lig...

Av Mikaela Billström - 11 april 2014 19:56

När älsklingen kom hem så hade han presenter med sig till mig och musslan        ...

Av Mikaela Billström - 9 april 2014 20:12


  Uppdrag granskning går just nu på SVT och dom tar upp fallet om Christina Hedlund som åkte till Polen för att göra en bröstoperation. Kliniken som utförde operationen var en skandalklinik och Christina är nu skadad för livet, hon är ett "vårdpake...

Av Mikaela Billström - 9 april 2014 12:17

 .. Som den sämsta mamman jag är så glömde jag helt bort att Mira hade tid hos BVC idag.. Vi satt hemma och åt lunch och då slog det mig att FAAAN.. Marlene som är hennes bvc sköterska gav oss en ny tid och sa att det inte var någon fara då det är så...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12 13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards