Alla inlägg den 20 november 2010

Av Mikaela Billström - 20 november 2010 20:16


Igår kom det stora avslöjandet om Jay Smith. Rubrikerna löd "Jay fast i knarktest", jag målade upp en bild framför mig hur Jay satt på nån sunkig toalett med en spruta i armväcket, riktigt så var det kanske inte men det är ju så media vill måla upp det. Dom kan inte riktigt bestämma sig om det är synd om Jay och att han endast är mänsklig eller om det är en dödssynd. Det är nolltollerans när man medverka i Idol, vilket innebär att deltagarna inte ens få lukta på en folkis men nu när storfavoriten Jay torskar i ett drogtest då är det plötsligt Okej?Dom säger emot sig själv, det faller ju på sin egen rimlighet.


  


Jag tycker att Jay ska få en chans. Absolut. För vad händer nu om vi stänger honom ute?Ett snesteg kan alla göra och tv4 visste vilken bakgrund Jay hade innan han medverkade i programmet. Faktum är ju också att Jay står för 52% av alla röster så vad händer om dom kickar honom?Hur mycket pengar och tittare kommer inte Idol att tappa?Dom vill måla upp det så fint om att han ska få en andra och att man ska hjälpa honom med någon slags behandlingsform, som om dom gör det av den andleningen?Inte riktigt.


Men visste vi inte det här om Jay hela tiden?Han har ju stått i direktsänd tv och berättat om sitt liv. Det känns som att det här låg lite i luften (enligt mig)..


Sure, det var idiotiskt utav Jay att röka hasch men jag tycker att han är värd all cred ändå.


En gång är ingen gång..



Av Mikaela Billström - 20 november 2010 14:21

Hej Hej!


FIck gå hem tidigare ifrån jobbet idag pga av att jag är sjuk. Nu har jag nästan ingen röst kvar så det är jobbigt när anhöriga ställer en massa frågor om medicinering och sånt när jag knappt är kapabel till att svara..Ska vila hela kvällen och hoppas på att jag mår bättre imorgon då jag ska jobba igen. 


Nån idiot har fixat så att det ligger glas splitter i hela våran trappa. Längste ner i trappan står det "Varning för glas splitter". Ja, men gud vad bra. Det är ju tur att mina hundar har skor på sig varje gång dom ska gå ut..not. Jag skrev till på lappen "Fel att plocka upp efter sig?". Nu väntar jag på ett ramaskri men det får komma.. Jävla puckon.


Vi hörs lite senare..




Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards