Alla inlägg den 15 december 2010

Av Mikaela Billström - 15 december 2010 22:34


Just nu sitter jag hemma med huvudvärk och en illande känsla i nacken. Jag och Jessica har nämligen krockat idag och det gick ganska illa. Det roliga är att jag sa till Jessica som körde att " Vi lär ju köra in i nån idag ska du se" och sagt och gjort, det gjort vi...Bigtime.


Vi kom åkande ifrån Skönsbergskurvan och kom emot rödljusen vid kulturmagasinet i ca 20-30 km/t och plötsligt slår det om till rött och Jessica som kör hinner varken reagera eller bromsa i tid utan vi kör rakt in i bilen framför. Samtidigt som det blev en jäkla smäll framifrån så viker sätterna i baksättet ner sig och allt som låg i bagaget  (hästmat, cd spelare, krukor, hinkar, verktyg mm)kommer flygande mot våra ryggar så det kändes precis som att vi blev påkörda bakifrån också..


Efter vi hade skrivet försäkringspapperna så åkte vi upp till akut mottagning och där hann jag knappt förklara vad som hade hänt så kläcker undersköterskan i luckan ur sig "Åk till Primärvårdjouren". Hon vet ju inte ens hur pass skadad vi är?Hon säger att alla bil olyckor ska dit vilket endast är ren BULLSHIT! Jag säger att jag kan uppsöka min vårdcentral imorgon men att Jessica måste få hjälp då hon hade tappat känsel i handen och i ena armen. Då blev det helt plötsligt en jäkla fart i luckan och vi fick komma in på engång..



  



Tänk om det kommer in en person som inte har talets gåva och lyssnar på kvinnan i luckan och går därifrån när personen i fråga är riktigt illa skadad? Det är ju väldigt vanligt att skadorna är invärtes, hur kan dom då ställa en diagnos genom en jävla lucka genom att bara titta på personen?


Jag blev alltså inte undersökt men det spelar ingen roll, eftersom jag själv är undersköterska så kan jag lika gärna undersöka mig själv istället för att nån annan undersköterska ska göra det.. När jag lämnar mottagning säger dessutom undersköterskan i luckan " Du kommer att ha mycket ondare imorgon".. Jag svarade "Jaha?och hur vet du det då när jag inte ens har fått blivet undersökt?"


Blir bara så himla less, sjukvården är inte som den borde vara..


Jag har tagit några värktabletter nu och ska strax gå och lägga mig.. Jag hoppas verkligen att jag är bättre imorgon..


Av Mikaela Billström - 15 december 2010 01:10


  


Självmordsbombarns facebook´s sida..


"Many of them are just gays or alcoholics" Haha, ja jag säger då det..

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15 16
17
18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards