Alla inlägg den 18 december 2010

Av Mikaela Billström - 18 december 2010 22:43


För en vecka sedan ungefär var jag på väg in till stan då jag hörde på radion att dom gjorde en raklam för en dejtingsajt som inriktade sig på dom som var gifta, alltså dom som lever i ett förhållande där dom tycker det fattas något eller att känslorna helt enkelt har ebbat ut kan gå med i sajten och träffa någon annan partner och inleda ett förhållande på sidan  om,  givetvis med största diskretion.


Jag blev ledsen när jag hörde reklamen. Trodde aldrig någon att jag skulle gå höra i Svensk radio reklam för att inleda en otrohet. Deras slogan är  "Gör livet levande - ha en affär", vad sägs som "Gör livet levande - skilj er om ni ä olyckliga istället för att såra och ljuga för din partner"


Jag förstår att många stannar hos sin parner pga av barn, pengar, hus mm och att man lockas att träffa någon annan och komma bort ifrån vardagen men ja,. Jag förstår inte hur man kan gå med i en sån sida, så fruktansvärt oetiskt att man sitter och planerar något sånt.


Jag forstår också att detta är en bra affärsidé även fast det anses vara oettiskt och omoraliskt. Finns det en marknad så är det klart att någon driven personen gör en affärsidé utav det.. Så egentligen är det ju inte företagen i sig som jag är frustrerad över utan just dom idioterna som använder sig utav det. Tänk er vilken pers att få reda på att ens partner hänger runt på en sån sida? jag kan inte föreställa mig hur jävla äcklad jag skulle bli.


  




Jag läste på internet och den här sajten ( i usa )består  80% av män. Varför är det så?har inte dom samma tänk som oss kvinnor?



Hjärtat ramlar nog ner mellan benen på dom, om dom nu har något hjärta..

Av Mikaela Billström - 18 december 2010 22:20


Hej mina raringar!


Jobbade hela dagen igår och direkt när jag hade slutat så åkte vi upp till volmsta för att lämna Charls hos Hasse och Anette. Chanel löper nämligen och eftersom vi inte är redo för några småttingar än så får han vara där ett tag. Det går ingen nöd på honom där ändå, han lever som en kung där.


Jag var dödligt trött ogår när jag kom hem så somnade tidigt, såklart så lyckades jag glömma att ställa klockan på mobilen så ringde Tine från jobbet och frågade mig vart jag hade tagit vägen.Jag gjorde mig i ordning i panik och infann mig på jobbet exakts 6 minuter efter samtalet. Inte dåligt för att vara jag, jag brukar i vanliga fall gå upp minst 45 minuter innan jag måste åka för att fixa håret, sminka mig, välja kläder mm.


Dagen blir så himla fel när man sover över på morgonen. Det känns som att hela dagen blir upp och ner och precis allt blir fel.. Jag slutade ju 1200 idag och hade en massa planer, skulle köpa julklappar och fixa lite inför jul här hemma men med en jäkla huvudvärk somnade jag vid två tiden och sov till halv sju. Kan inte fatta varför jag har varit så himla trött. Det är säkert för att jag har jobbat så mycket nu den sista tiden men ändå.. Jag lär ju inte kunna sova i natt, blir nog en stor dos utav Tre kronor som jag precis har laddat hem. Det är ren nostalgi på en hög nivå.. :)



Imorgon ska jag arbeta fast jag slutar 1200 och då ska jag in och fixa några julklappar. Har skrivet en lista på vad jag ska köpa, hoppas att det inte är tjockt med folk på Birsta imorgon men det lär det ju vara..


I kväll var det ju Robinsson finalen och Erik vann. Blev så himla glad,vart livrädd över att Helene skulle vinna. Jag tycker verkligen inte om den människan och Erik var verkligen värd att vinna..


 


Idag är jag nöjd över att vara en Sundsvallare ;)

Grattis till segern Erik!!!!



Nu ska jag duscha och göra en ansikts- och hår mask. Ett tips är att köpa era ansikts masker på body shop som är en bra utval av masker för alla olika hud typer.


Kräm and Crystal


Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15 16
17
18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards