Alla inlägg under juli 2011

Av Mikaela Billström - 16 juli 2011 19:39


Mitt hjärta slog i två hundra när slutsignalen kom. Herregud, jag blev helt överlycklig och dansade omkring i soffan och skrek rakt ut. Tjejerna var värda det här efter den matchen som dom spelade i kväll, alla var på topp och det var helt underbart att se..


Mitt i all glädje så får jag en liten spy känsla i halsen. Jag läser te.x på Facebook och några kommentarer på Aftonbladet där dom sågade damlaget. "Tjejer kan inte spela fotboll" och "Dom har ju snygga ben i alla fall".. Jag blir helt seriöst äcklad av dessa personer. Dessa män. . Är det ett mindrevärdighets komplex som spelar in?Lever ni fortfarande på att herrarna tog brons -94 i USA?Det pratas det fortfarande om men när våra damer nu är i samma situation så är det plötsligt inte alls någon stor grej.. Dubbelmoralen är på topp, som vanligt.





 



Det är samma regler och det är samma fotboll som spelas av män och den som spelas av kvinnor, så det finns ingen som helst anledning att kalla det något annat än fotboll. Att sätta epitetet ”dam” framför gör att det förminskar sporten och då får man känslan av att det skulle vara någon konstigt.. Eftersom det inte är så tycker jag att vi ska enas om att det heter fotboll. 


 


Fan, Respektera sporten nu och vad glad och stolt över våra duktiga tjejer istället för att sitta hemma och gnälla för att inte herrarna lyckas ta sig någonstans. 


Skärpning!!!!

Av Mikaela Billström - 15 juli 2011 16:01


Gud vad skönt att äntligen vara lite bättre. Jag har legat i soffan sedan i Tisdags och bara sovit, ätit och kollat på lama repriser av nån dokusåpa. I helgen ska jag jobba och det ska faktiskt bli skönt att få komma tillbaka till jobbet och göra något på dagarna..


Nu blir det lite Stockhom-Båstad sedan ska jag faktiskt åka ut till stugan en sväng. Jag blir galen av att ligga hemma och stirra på fyra väggar.



TTYL





Jag och min fin Linen    



         

Av Mikaela Billström - 14 juli 2011 18:59


Just nu ä jag väldigt arg. Jag svettas redan pga av febern men detta gör att jag svettas om möjligt ännu mera. Min pappa lämnade sin motorcykel på HOJTORGET i mitten på Maj för att fixa ett mindre fel. Det skulle inte alls ta nån lång tid men veckorna gick, efter många och och men så fick pappa tillbaka motorcykeln men hinner bara att starta den och upptäcker att den spottar ur sig olja och svart rök. Motorcykeln tillbaka till hojtorget igen..


Efter ett antal veckor så ligger pappa på dom och frågar hur det går med motorcykeln, dom lovar som vanligt att återkomma. Förra Fredagen - två månader efter att pappa hade lämnat in motorcykeln så var han där för att försöka få något svar på varför han inte får tillbaka motorcykeln. Dom beklagade sig och sa att detta för ju såklart förjävligt och att så här får det inte gå till. Han lovade såklart att återkomma så fort han kunde och ni kan ju gissa om han nu gjorde det..Så klart inte.


Idag ringde vi dit och sa precis vad vi tyckte om deras företag och hur dom behandlar sina kunder. Dom har tagit mer än halva motorcykelsäsongen av oss och dessutom en massa pengar för detta har kostat oss en hel del. Vi har bland annat fått köpa en extra bil eftersom vi var ett fordon minus..


Jag hoppas att ni är nöjda med hur ni behandlar era kunder. Lyckades ni inte fixa det här skit felet (som alla andra stället säger att det är) så har man väl för fan en dialog med kunden?



Varsågod hojtorget, här är lite grattis reklam till er.. Och jag kommer att bjuda på detta inlägg till allmänheten exakt lika många dagar som ni har haft motorcykeln..




 

Av Mikaela Billström - 14 juli 2011 15:46

Hola mina raringar!


Har ingenting att uppdatera för er för jag har bara legat hemma i soffan och kollat på gamla avsnitt av Idol och Paradise hotel DK.. Jag är sjuk, jag kände mig lite bättre under gårdagen men mot kvällen kom febertopparna igen.


Våra damer förlorade igår och helt ärligt så tyckte jag inte att dom var värd att vinna. Dom spelade som om dom vore en flicklag i 10 års ålderna. Det är synd för tjejerna kan ju spela med det är som om dom blir paralyserad när dom är så pass nära en final. Japan spelade ut dom totalt och den enda i det svenska laget som ens försökte stoppa dom var Josefine Öhqvist. Lotta Schelin som har varit stark rörde inte ens bollen och sedan gråter hon ut i Aftonbladet "Jag fick inte ens vara med och känna på bollen" Nehe, men vad konstig?Du som visade hela tiden att du ville ha boll. Eller inte.


... Men all Cred till Japan. Dom har gjort en enorm prestation så här långt.


Någon ville se hur min tatuering ser ut nu efter min första laser behandling så jag bjuder på en bilder. Man ser ju knappt någon skillnad än för i första behandlingen så försöker man "suga"ut färgen som är djupare ner i skinnet.



    

Den är fortfarande väldigt röd och sårig. Nästa behandling ska jag göra om en månad ungefär och det kommer att ta minst tre behandlingar till innan den är borta.. Sedan ska jag börja på min andra tatuering som är bredvid, mina originella kinestecken ;)..


TTYL


Av Mikaela Billström - 13 juli 2011 19:26


 




Min mamma säger alltid att jag har mycket gemensamt tillsammans med Mickan i Solsidan. Hon säger att vi har samma "utbrott" och samma sarkasm när vi pratar. Hon säger också att Mickan har samma bred mellan ögonen som jag har. 


Vi har även namnet gemensamt om ni nu inte visste om det.?!

Funderar nästan på att skicka in min bild till hänt extra´s spalt "Jag är lik en kändis"..


Det tåls att fundera på, eller vad säger ni?!;)

Av Mikaela Billström - 12 juli 2011 22:03

Hej mina fina!


Idag har jag jobbat och det har gått helt okej förutom att jag har känt mig febrig och yr. Jag härdade ut och jobbade hela dagen men nu i kväll kände jag mig fortfarande febrig så jag ringde och sjukanmälde mig. Det känns så där, jag vet att det ställer till det lite för mina arbetskamrater med samtidigt så måste jag tänka på mig själv också..



Nu ska jag ta en het dusch och sedan lägga mig med duntäcket i soffan och bara ta det lugnt..


Dessa produkter ska jag frossa i efter min dusch..


 


Världens bästa läppfix för mina torra läppar.. 

 

En grym ansiktsmask för att fräscha upp hyn..



 


En av dom bästa hår inpackningar som jag har testat. Det gör dessutom mitt blonda hår lite mer "askigt"..Det gillar jag.


TTYL..




Vänskap bygger inte på att det bara är den ena som ska ge hela tiden.. 




Av Mikaela Billström - 12 juli 2011 21:59



Alldeles för mycket färg för min smak med väskorna på första bilden är helt okej.


Bilderna är ifrån LV ´s vår/sommar kollektion.


     

Av Mikaela Billström - 11 juli 2011 21:17


VM´s kanske bästa anfallare ..


Jag tror ingen missade Lotta Schelins fantastiska mål mot Australien ?

Tjejen är så otroligt snabb och har ett stort självförtroende och det gör henne till Sveriges nyckelspelare.


Lotta kommer att skjuta Sverige till ett Guld och jag kommer bara att sitta och njuta av åkturen ;)  


 

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards