Alla inlägg den 11 november 2011

Av Mikaela Billström - 11 november 2011 14:55



Jag har en grym tandläkarskräck. Jag hade en tid idag hos folktandvården kl 11:20 idag och jag satt i väntrummet och väntade. En kvart senare än avtalad tid fick jag komma in till en tandhyginst, hon frågade vad mitt problem var och jag sa att min visdomstand hade gått sönder lite. När jag bokade denna tid för ca 2 månader sedan så sa jag att jag inte ville laga en tand och därför skulle jag få en längre tid. I alla fall, sköterskan bedövade mig på en gång utan att hon ens visste hur min tand såg ut eller vilken behandling som hon skulle göra. Sedan började hon kolla och då sa hon att hon skulle laga tanden. Tiden gick och efter en stund så kom min riktiga tandläkare in och kollade på min visdomstand. Han sa att det var lika bra att dra tanden för jag hade ingen nytta av den i allafall. Jag sa att jag helst inte ville det men då kläcker han ur sig "Ne men det här gå så bra" sedan sätter han dit tången och börjar rycka.Jag skrek till och sa att jag känner allt han gör, då fortsätter han några sekunder sedan slutar han. Sedan kläcer han ur sig att dom inte hinner dra tanden för att dom ska på lunch. Jag vart lite chockad och kollade på honom utan att ens veta vad jag skulle  svara. Han säger att jag fick en bedövning i onödan men det får jag leva med.


Dem gör alltså ingenting med mig. Jag går därifrån i sämre skick än vad jag var när jag kom dit. Jag trodde att han skojade med mig först, jag fick ju komma in senare pga av att dom drog över tiden med en patient men med mig kunde dom avbryta innan dom ens hinner sätta igång behandlingen. När jag kommer ut till receptionen och ska få min nya tid ( Som för övrigt var den 20 Januari) så säger kvinnan att jag ska betala 450kr. Jag frågar vad det är jag ska betala?Dom har gett mig en bedövning helt i onödan och dom har inte hjälpt mig med någonting. Kvinnan i kassan kan inte svara mig men hon säger  att det nog var för en vanlig undersökning, jag försökte förklara att detta inte var en vanlig undersökning utan att jag hade en tid för att fixa min tand..


Summan av kardemumman - Jag fick gå därifrån, uppsvullen och med smärta i min visdomstand efter att han hade ryckt i den. Jag hade ingen som helst värk innan.. Nu måste jag vänta i 2-3 månader innan nästa besök, vilken aldrig kommer att bli av för jag kommer nog aldrig att gå tillbaka.. Jag ska hitta en privat tandläkare istället..




 

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards