Alla inlägg den 20 mars 2009

Av Mikaela Billström - 20 mars 2009 00:28


Folk kommer nog att tro att jag har blivet misshandlad.


-Kolla på henne,hon stannar hos en man som slår henne, hur kan hon.


Ett stort sår rakt över näsan, högra sidan av pannan finns ett öppet ärr som en läkare på akutmottagningen har limmat ihop.Små sår pryder mitt särgade ansikte. Jag har ont i huvudet och det känns som att någon har misshandlat mig med ett slagträ. Imorgon kommer mitt ansikte vara blått, jag kommer inte våga kolla mig själv i spegeln på ett bra tag.


Jag såg hur tanterna på akuten kollade misstänksamt på mig och micke när vi kom in på akutmottagningen runt kl 2100 ikväll.

 Jag förklarade vad som hade hänt, men jag såg att dom inte riktigt trodde på mig.Jag kände att jag inte orkar bry mig, dom får tro vad dom vill. Yrseln i mitt huvud gjorde att jag var tvungen att sätta mig.

Jag vart prioriterad fort, jag satt bara några minuter innan jag fick komma in. En farbror kom in ungefär samtidigt, han hostade och åmade sig.Han hade väldigt väldigt ont.

Kände mig lite taskig när jag fick komma in före han, han hade garanterat fått en propp eller dyligt.


Det var en olycka,

jag och Micke hade precis varit inne i stan och shopat lite. Jag skulle gå in till badrummet och ställa upp duschtvål uppe på hyllan

när jag plötsligt ser hur hela hyllan kommer imot mig, jag hinner knappt reagera så losnar lampan mitt emellan mig och skåpet. Lampan krossas sönder mott mitt ansikte innan hela hyllplanet slår i mitt huvud.

Det svartnar, jag håller händerna mot ansiktet och jag känner hur blod rinner längst händerna och droppar ner på golvet. Jag var då helt säker på att min näsa hade gått av och att glaset hade åkt in i mina ögon så jag var blind. Blod blandat med mascara gjorde mig tillfäligt blind och jag vart livrädd.Det var Blod överallt. Micke som är livrädd för blod hjälpte mig, han ringde mamma ochså som var här på några minuter. Dom tvättade bort allt blod sedan var det raka vägen in till akuten.


Jag känner mig lite bättre nu, men huvudvärken och såren värker.

det hade kunnat vara värre, man får se det så.


Nu får jag stänga in mig i nån vecka, vill verkligen inte visa mig som det känns nu. Ska sjukskriva mig imorgon.


Ska försöka vara vaken några timmar till, det är inte alls bra att lägga sig och sova med hjärnblödning eller  ännu värre om man har någon blödning i huvudet som inte har gett sig till känna än. Jag skrämmer garanterad bara upp mig själv. 


Jag hade aldrig klarat detta utan dig,min älskling.


Jag och min vanliga tur.




Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards