Alla inlägg den 9 juli 2010

Av Mikaela Billström - 9 juli 2010 16:39


Tvångmässigt beteende. Jag är fast i ett tvångmässigt beteende som jag inte kan ta mig ur, från början var det en rolig grej som man skämtade om med sina vänner om men dom senaste månaderna har det börjar att ta över mitt liv..mer eller mindre.


Jag är en sådan obotlig sucker för allt som har med tiden att göra. I början var det mest ganska oskyldigt, som te.x att hinna upp för visst många trappsteg innan porten slår igen,  gå på alla gatubrunnar innan ett exakt klockslag,  att man alltid spolar vatten när man kissar mm.


Men i stora drag när jag funderar på det så har det bara blivet värre den sista tiden, jag vet inte om det är inre stress som har relatera det här eller vad det är. Varför släpper inte dom här jobbiga tankarna?Hur får man dom att försvinna?


Jag har en fruktansvärd mardröm som återkommer med jämna mellanrum. Jag vaknar alltid upp på exakt samma ställe i drömmen, det är konstigt.Jag är kallsvettig och hjärtat slår i 200. En vän har sagt till mig att det är det undermedvetna som försöker säga dig någonting, jag hoppas att du har fel..


Jag tror att många bara skakar på axlarna och tänker att "Men hallo, gå till en psykolog då".. Men det är inte så lätt. Jag tänker att - går jag till en psykolog så förvärrar jag allting och då konstatera jag för mig själv att det är nått som är fel..och det vill jag inte.


Jag får ta framtiden som den kommer, jag ska försöka bota dessa helvetiska tankar ensam..

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards