Direktlänk till inlägg 13 juni 2012

Hemma ifrån jobbet ett par dagar..

Av Mikaela Billström - 13 juni 2012 17:45


Raringar..Jag lever..



Har fått många frågor om varför jag inte har uppdaterar bloggen och svaret är ganska enkelt - Jag är så himla trött hela tiden. Det är pga av järnbristen tror jag. Ha också jobbiga sammandragningar titt som tätt. Jag har varit hemma ifrån jobbet idag och ska vara hemma imorgon också för att vila upp mig. Jag får inte lyfta eller stressa under sammandragningar vilken kan bli lite svårt eftersom du aldrig vet när dom väljer att komma och för att mitt jobb medför en hel del stress och ofta tunga lyft. Har hört så himla mycket skräckhistorier nu om sammandragningar i vecka 22 så ni anar inte. . Det gör min ännu mer försiktig.. Jag har ju inte bara mig själv att tänka på så jag tänker inte bara köra på om kroppen säger ifrån. Jag känner att jag börjar bli lite tyngre nu. Har bara gått upp på magen och runt midjan än så länge så det känns skönt. Micke får hjälpa mig upp från soffan nu mera. Känns som om alla mina magmuskler är finito..Haha vilka muskler tänker ni nu..


Från en sak till en annan..



Personalen på mormors boende misstänker att hon har fått en hjärnblödning alt Tia attack igår när hon ramlade ur sin säng. Hon hade sedan dess bara sovit och varken ätit eller druckit. Det är inte vad jag behöver nu om jag får lov att vara egoistisk. Jaghar så mycket annat i mitt huvud nu också händer det här. Mamma var och hälsade på henne idag och då fikade hon faktiskt lite med henne så jag hoppas att det går åt rätt håll nu och att hon inte blir sämre.. Min lilla lilla mormor.  





 




Ska försöka göra nått vettigt av dagen ialf och hänga tvätten ute på gården sedan måste jag åka och handla lite mat. Jag tar allt i min takt nu så det händer inte så mycket när jag är hemma ensam. Herregud, tänk er hur seg jag kommer att vara om tio veckor?Haha.. Men jag är glad och lycklig..Och det är jag fullkomligt nöjd med:)!



Xx








   



Hittade denna bild i bildarkivet.. En bild från Sandras lustfest som hon hade och alla från jobbet var där.. Det var nog tre år sedan denna bild knäpptes.


Det är så himla tragiskt att Ewa inte längre finns hos oss ..:,(  

 
 
Ingen bild

Stina Solander Härén

13 juni 2012 19:12

Bra att du lyssnar på kroppen och är rädd om dig. Det är så otroligt kort tid man är gravid och det är aldrig värt att ta några risker. Själv var jag heltidssjukriven från vecka 25 pga huvudvärk, var jäkligt svårt att acceptera men man är så illa tvungen, som du säger du är inte ensam nu :)

Ta hand om dig!
Kram! <3

Mikaela Billström

14 juni 2012 16:45

Du är så himla gullig Stina!!Jag vill så gärna träffa dig och våra bäbisar måste få leka:)!Det blir ju bara några månader mellan dom!Tänk om vi hade vetat det när vi var små och var mamma åt dina små kattungar:)!Ja, jag ska lyssna på kroppen!Jag känner det själv..Ska göra ett försök imorgon men känns det jobbigt så sjukskriver jag mig bums:)!!Hur går det med allt?Är Ylva en lugn bebis?Ni lever nog i en rosa bubbla nu och jag är så himla avundsjuk :)!!Pok!

 
Ingen bild

sandra

13 juni 2012 21:46

vad heter lilla mormor? så ska jag ta extra hand om henne om hon kommer till mig på sjukan ;). Va rädd om dig nu vännen. På fre är jag ledig å ska fika med sara hör av dig på sms om du vill med :) pok

Mikaela Billström

14 juni 2012 16:46

Hon heter Ragnhild Lundstedt :)!Men hon blir nog kvar på Tingsta tror jag men håll gärna utkik :)!!Jag ska jobba imorgon , tänkte prova hur det går. Jag slutar ju 1700 så det kanske blir lite sent?!Kan vi inte boka in en tid till veckan istället?Saknar dig på jobbet..:(Pok

 
Ingen bild

sandra

14 juni 2012 20:48

jag håller utkik :). Ja gärna till veckan. Du får känna efter hur du mår så bokar vi efter de :). Hälsar gärna på dig i huset oxå om man får en väg beskrivning. Saknar dig me snäckan pok

 
Ingen bild

Stina Solander Härén

19 juni 2012 20:31

Självklart måste vi ses, och våra bebisar (som blir samma årgång) måste bli kompisar! Hör av dig om du är förbi stan och vill komma förbi på en fika :) Kram vännen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikaela Billström - 23 april 2014 13:43


Hej mina fina!   Jag har en liten bloggpause nu, har ingen lust att skriva helt enkelt men ni som vill får gärna följa mig på min instagram Mikaelans_ heter jag där .    Jag kommer snart tillbaka.   All kärlek till er     ...

Av Mikaela Billström - 11 april 2014 20:02

Härliga Fredag!   Imorse kom syrran hit och vi bestämde oss för att åka in på stan och kolla lite men innan vi åkte gick vi bort till lekparken där Tessan och Wille var och lekte. Vädret var helt fantastiskt och man känner verkligen att våren lig...

Av Mikaela Billström - 11 april 2014 19:56

När älsklingen kom hem så hade han presenter med sig till mig och musslan        ...

Av Mikaela Billström - 9 april 2014 20:12


  Uppdrag granskning går just nu på SVT och dom tar upp fallet om Christina Hedlund som åkte till Polen för att göra en bröstoperation. Kliniken som utförde operationen var en skandalklinik och Christina är nu skadad för livet, hon är ett "vårdpake...

Av Mikaela Billström - 9 april 2014 12:17

 .. Som den sämsta mamman jag är så glömde jag helt bort att Mira hade tid hos BVC idag.. Vi satt hemma och åt lunch och då slog det mig att FAAAN.. Marlene som är hennes bvc sköterska gav oss en ny tid och sa att det inte var någon fara då det är så...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards