Alla inlägg under februari 2013

Av Mikaela Billström - 8 februari 2013 16:05


Hej Hej!


Har fått många frågor om Mira på facebook, sms, kommentarer mm.

 

Mira mår precis som vanligt, hon skrattar och är glad men hon har ont i sitt öra. Infektionen som från börjar var ett pyttesår har blivet värre och nu är det även små prickar runt med varbildning i. I går när vi var på öpnna så såg jag ett utslag på andra örat också så jag ringde BVC igen för att få komma och titta. Jag ville träffa en läkare men det fick jag inte, jag förklarade att dom på BVC inte vet var det är så jag vill gå vidare men icke sa Nicke.. Jag blev hemskickad med en ny salva..Ingenting har blivet bättre.


Idag ringde dom från BVC och jag berättade att nu har såret på andra örat har börjat vara och blivet gegit. Jag underlättade för henne och sa att vi skulle avakta och se hur det ser ut på Måndag. Jag föreslog att jag ville komma på hud men det fick jag inte.. Jag är orolig över detta, jag har sett miljoner olika sår, utslag och infektioner inom mina 9 år i vården men detta har jag aldrig sett. Kanske överdriver jag för att det nu gäller min älskade dotter men då får jag göra det, är det inte bättre på Måndag vill jag gå vidare med detta. Inget ont menat mot BVC för vi har världens bästa tjej där men jag vill veta vad detta är. Det känns så där att ta med Lillstumpan på te.x öppna förskolan och det ser ut som om Mira har något som kan smitta dom andra barnen för det ser verkligen ut som nått sånt.


Mammas lillhjärta.. Det gör ont i mammahjärtat bara av att se dig gråta. Nu måste vi bli väck dessa otrevliga utslag.


Nu sitter vi i soffan och inväntar pappa. Vi ska åka och Fredagshandla sedan ska vi hem och göra en god middag och invänta denna underbara helg som vi har väntat på.

 

Trevlig helg mina fina.

 

 

 

 

   

 

Av Mikaela Billström - 8 februari 2013 10:24



Jag läser just nu en blogg om en tjej från Sundsvall som är i min ålder som har drabbas av en obotlig cancer. Hon har en dotter som är 1 år..Förstår ni blotta tanken om vetskapen att man ska lämna er dotter och inget i hela världen kan ändra på det. Det enda man kan önska sig är lite mer tid..



 

Jag älskar er.

 

 

        

Av Mikaela Billström - 6 februari 2013 11:55



Mira har lärt sig att använda rösten. Hon har skrik/pratat hela morgonen och det kommer alla möjliga röster och tonlägen.  Från en dag till en annan, utvecklingsfaserna går för fort. Snälla, stanna tiden för jag hinner knappt med.

 

 


       

Av Mikaela Billström - 6 februari 2013 00:17


Hujedamig vad jag är slutkörd efter vattenspinningen. Det var längesedan jag var så här slut i kroppen,samtidigt som det gör lite ont så är det skönt på något konstigt sätt. Idag var jag in på jobbet och träffade bossen och hon gav mig ett årskort på gymmet/badet. Perfekt, nu slipper jag betala. Ännu en till orsak till att träna!!


I morgon ska vi bara vara hemma. Vädret gör så att jag inte vill vara ute och slira med Mira i onödan, dessutom har jag väldigt mycket att göra här hemma. . Om jag är i form imorgon så ska jag träna när Micke kommer hem och kan ta Musslan. På Torsdag ska vi på öppna förskolan, OM nu Miras sår har blivet bättre, jag tyckte när jag tittade ikväll att det börjar torka ut. Ett bra tecken och  hoppas att det ser ännu bättre ut imorgon. Ska ringa och rådfråga på BVC annars..


Nu blir det "Maria och Mindy - Best friend forever" tills jag somnar.


Sleep tight

 

 



 

Av Mikaela Billström - 5 februari 2013 16:20


  



Jag vet inte men jag tycker inte att detta ser ut som ett "vanligt" trycksår? Jag har sett många såna i mina dar men dom har aldrig sett ut så här.

 

I morgonbitte blir det BVC igen.






Av Mikaela Billström - 4 februari 2013 23:09


Hej Hej!


Jag är stolt över mig själv nu när jag har kommit igång med träningen. Jag mår bra av det och jag tycker att det är roligt att komma iväg och träna, något som jag aldrig har känt förut förutom när jag lirade boll. I brist på barnvakt fick lillan följa med på gymmet imorse och det gick bra, jag var dock lite disträ för Mira har fått ett stort sår på örat. Jag fick en tid på BVC och dom kollade på det, dom tyckte vi skulle avakta och prova med kortison. Hon har ont och blir jätte ledsen så fort jag kommer åt örat på henne, mamma lillhjärta. Vi ska se imorgonbitte om det har blivet någon förbättring..




 


 





Nu ikväll var jag veronica och Maria på Me&I party hos min fina barndomsvän Stina. Jag köpte ett par byxor till Mira som jag fastnade för på engång, verkligen jätte fina.  Stina har flyttat till ett jätte fint hus på Södermalm, är lite avis faktiskt för jag älskade verkligen deras planlösning. 

 

 

 

 




Nu ska jag natta Mira sedan ska jag krypa ner med Micke i sängen och kolla på Det okända.

 

Sovgott mina fina!

 



        


Av Mikaela Billström - 3 februari 2013 01:55


 

Dålig bild men här har ni ialf en bild på min nya hårfärg:)

 

 

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards