Alla inlägg den 17 oktober 2008

Av Mikaela Billström - 17 oktober 2008 16:54

hej!


Idag har jag legat till kl två typ, kunde inte somna i natt, det var helt omöjligt:)När jag vaknade fick jag skynda mig till banken för att sätta in pengar på en tjejs konto, jag har köpt en vård-bok på blocket.

Sen hem och städa. det såg ut som nån hade släppt en bomb här hemma.

Sjukt igentligen att man kan få till så jävligt när man är två vuxna:)


Har köpt Pigge Werkelins Bok "Klockan 10:31 på morgonen i Kaolak"

Har läst boken men jag kunde inte låta bli att köpa ljudboken.

Jag rekomenderar er att läsa/lyssna på denna bok, Efter ni har gjort det så kommer ni garanterat att uppskatta det ni har. Pigge är en hjälte, låter säkert helt sjukt klyschigt men han är faktiskt det.

Att vara i ett helt främande land med sina två små barn och sin fru och plötsligt kommer det en stor vägg med vatten och splittrar hela familjen.

Det tar Pigge ungefär fem veckor att samla ihop hans döda familj och få återvända till Sverige. Det han går igenom är så groteskt och vidrigt att man inte kan föreställa sig det, men ändå fortsätter han dag efter dag .

Sverige ger honom inget stöd, vart han än ringer ber dom honom att vänta, eller att återkomma. Han måste helt enkelt ta saken i egna händer.


Nu måste jag hoppa in i duschen för att ge mig av in till staden för att hämta majkel, sen ska vi ut på birsta och shopa lite.

Måste ringa ut Maia också, har glömt bort det hela dagen.


Imorgon blir det jobb.


PussenBye.

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards