Alla inlägg den 22 december 2009

Av Mikaela Billström - 22 december 2009 20:06


Nu ska jag Micke och Sara äta kött och sallad framför Anna Ankas jul.


Jag är så himla hungrig då jag hoppade öve både frukost och lunch idag..


Av Mikaela Billström - 22 december 2009 14:30

"Välkommen hem" som sändes igår på kanal fyra var en av dom mest sorgligaste programmen jag har sett , någonsin. Jag skäms för Sverige och för mig själv, hur många gånger har man inte själv gått förbi en hemlös i STHLM när man har varit på en shoping weekend. Jag har alltid tyckt synd om dom men jag har aldrig gjort något för dem.

Jag ha alltid velat gett dom pengar men har tänk att dem kanske tycker att jag trampar dem på tårna eller att dem tror att jag tror att jag är så myckt bättre än dem...Eller så kanske det sitter i att jag tycker det är pinsamt helt enkelt och det är så mycket lättare att bara gå förbi dem och låtsas som ingenting...


Vad kostar det att fråga om det är någonting man kan hjälpa till med?Om dem vill ha någonting att äta osv.. En hundring för mig är ingenting medans för dem är det väldigt mycket pengar.


Jag vet att många tänker nu att i Sverige blir ingen hemlös som inte vill och att det finns skyddsnät som fångar upp än..Men många av dem här människorna missbrukar och då kan man bara inte välja, den möjligheten finns inte riktigt..


Men bara för att dem missbrukar är dem sämre människor då?Många av dem här människorna har en förflutet som inte ens vi kan föreställa oss och det sätter nog djupa sår.


Tror jag blev så berörd av programmet för att det närma sig jul och jag tycker att ingen förtjänar att sitta ute i en park i -20 medans resten utav Sverige sitter hemma med släkt och vänner och firar. 





















"En kartong i jule tid betyder för dem flesta utav oss en gåva men för andra av oss betyder det tak över huvudet"

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22
23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards