Alla inlägg under februari 2011

Av Mikaela Billström - 16 februari 2011 22:03


Kramper och smärta i magen :(.. Jag har så himla ont i magen så jag vill bara skrika när den värsta kramperna sätter in. Idag har jag jobbat 7-17 så på lunchen smet jag iväg till VC för att lämna in min remis. Det gick jätte bra men jag vänjer aldrig mig själv med att ta blodprov.. Jag kan ta ett blodprov, inga problem men när någon ska ta på dig blir jag helt knäsvag..


Nu ska jag lägga mig med min värmedyna i soffan och tycka synd om mig själv.


Av Mikaela Billström - 16 februari 2011 21:49

  


Just nu är Emma Jangestig med i Efterlyst. Det är nu tre år sedan hennes barn blev misshandlade till döds och Emma själv blev svårt misshandlad. Jag tycker om Emma och jag följer hennes blogg, hon har även skrivet en bok som heter "Varför gråter inte Emma" där hon berättar om vad som hände när hennes barn blev bragd om livet, hur hon känner för gärningsmannen och hur man kan gå vidare i livet efter detta.



  


Ett bra boktips. Finns att köpa på dom flesta bokaffärer och kostar 159 kr..




Gärningsmannen aka Tyskan. Jag ryser när jag tittar på henne och hur hon är helt utan sympati och även empati. Ett monster helt enkelt. .


Hon förtjänar att ruttna bort i helvetet .. eller få huvudet inslaget med en hammare, precis så som hon gjorde mot Emma och hennes barn.


 

Av Mikaela Billström - 15 februari 2011 13:53


..Eftersom det var Alla hjärtans dag - Alltså min dag som Micke sa till mig igår. Jag fick ett fint blombud med en fin bukett tillsammans med en liten nalle. Vart en god och fin middag på eftermiddagen till Timrå ik´s match mot Lindköping. Timrå vann och dom är nu uppe på slutspel i tabellen. Fick även en jätte fin ljuslykta utav mamma i alla hjärtans dag present som nu hänger i mitt köksfönster.


Nu inväntar jag Sara som ska komma hit med lite sen lunch. Micke är också här för han är en sjukling idag :(.. Han har feber och jätte ont i huvudet, stackarn..


Det gick helt awesome att tapetsera måste jag få säga. Först blev jag skärrad över att det var lite luftbubblor under tapeten men det fixade jag lätt efteråt. Det var riktigt kul att tapetsera så är det någon som vill ha hjälp så är det bara att säga till. Jag är billig ;)..


Ni ska få se en bild senare på mäster väggen..


Xo






  




Hoppas att ni hade en fin dag igår med dom nu tycker om.

Av Mikaela Billström - 13 februari 2011 01:04


Nu är det natt och jag ligger i soffan och tittar på gamla Wallander filmer. Idag har det inte hänt ett dyft, jag var in till Birsta med mamma och pappa och åt middag och köpte presenter till lilla Eve som fyller 5 år i dag. Vart två filmer och ett namn halsband, jag är inte direkt vann vid att köpa presenter till små barn men det var faktiskt riktigt kul. Jag ville köpa allt som fanns inne på Barnens hus. När jag får barn så kommer jag åka in till Barnens hus varje helg.



Imorgon ska jag tapetsera så önska mig lycka till - Ni kommer att få före och efter bilder..


sleep tight


Xo


      

Eve är uttråkad under en shoping tur..:)

Av Mikaela Billström - 12 februari 2011 18:49


  

Sam & Ron. Ron & Sam. Känslostormar, lögner, bråk, otrohet..Men framför allt kärlek.

Gårdagens avsnitt fick mig ledsen. Jag satt i soffan och små grät för jag tyckte det var ett sånt fruktansvärt tragiskt slut för deras förhållande..


Det är lite som Romeo och Julia. Nutidens Romeo och Julia..






  

...

Av Mikaela Billström - 12 februari 2011 18:34


"Vi lever alla under samma himmel, 
men vi har inte alla samma horisont". 


/Konrad Adenauer

Av Mikaela Billström - 11 februari 2011 19:07



En av världens vackraste kvinnor var helt klart Brittany Murpy. .

Hon blev bara 32 år..




 




  

Av Mikaela Billström - 11 februari 2011 18:53


HejHej!


Idag har jag varit ledig och har mest tagit det lugnt. Jag har städat, varit ute med vovvarna, kollat på tvn mm. Blir bara en lugn hemma kväll, går ju på en medicin kur nu så måste ta det lite lugnt har läkarna sagt så det är bara att lyda. Alkohol är det inte på tal om, inte för att jag vill dricka men i alla fall.


Igår såg jag den underbara filmen "Love and other drugs". En riktigt feel good film.. Och att Jake Gyllenhaal har huvudrollen gör ju inte saken sämre. Han är verkligen någonting att hänga i julgrannen, helt klart. Filmen kan ni just nu se på bio eller om ni är lika laglös som mig så går den även att tanka hem. .




  

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards