Alla inlägg den 30 januari 2011

Av Mikaela Billström - 30 januari 2011 17:32




Programmet Sofie´s änglar har väckt en stor debatt, är det oetiskt  eller är det etiskt ?Hur kan man utnyttja en ung, döende man för att öka tittarsiffrorna?


Jag tycker inte det är oetiskt, snarare tvärtom. Om man såg den senaste programmet så tror jag att man ändrar sin åsikt rätt omgående. Pappan i familjen hade inte långt kvar att leva pga av en elakartad tumör som växte i hans huvud. Samtidigt som han brottades med denna ångest så levde familjen i ett hus som behövde genomgå grova renoveringar.

Men varken tid, ork eller pengar fanns och pappan ville inte lägga sin sista tid på att renovera ett hus som ändå inte skulle hinna bli klart. Han ville åka och bada med sina små döttrar, han ville resa, han ville kramas - Ja, han ville ha kvalitets tid med sin familj helt enkelt.. Och vem kan klandra honom?..


När dom kom med i programmet så fick dom hjälp med huset vilket gjorde att pappan kunde slappna av och släppa det. Dom fick en massa annat också och det var verkligen uppskattat utav familjen. I en interjuv berättar pappan att han kan känna sig lättad för nu kan han bara koncentrera sig på det som är viktigast- sin familj.


Alla reagerar olika så vem är rätt man att säga att detta är rätt eller fel om inte mannen det handlar om. Jag tycker det är fint (Även fast kanal5 känner multum på det), att göra saker för andra människor som har det svårt är det finaste som finns och jag beundrar verkligen människor som gör det.




  

Av Mikaela Billström - 30 januari 2011 12:18


Kolla vilka snygga Hunter stövlar jag har hittat. Dessa stövlar gjorde dom i samarbete med Jimmy Choo och kostar ungefär 2800:-.. Dom ska jag ha. PUNKT.






  

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards