Alla inlägg den 19 augusti 2011

Av Mikaela Billström - 19 augusti 2011 20:46








Hej mina fina!


Denna dag har varit väldigt annorlunda, minst sagt. Jag har varit ledig i dag eftersom vi skulle skriva kontrakt på lägenheten, kvinnan som vann budgivningen i Onsdags var väldigt angelägen om att vi skulle skriva på engång eftersom hon sägert var rädd över att bli överbuden. Vi bokade i allafall tid hos mäklaren 14:30 idag och vid 11:00-12:00 ringer kvinnan i fråga upp våran mäklare och frågade om hon kunde kolla på lägenheten innan vi skulle skriva. Eftersom hon redan hade kollat på lägenheten två gånger så lite motvilligt så sa jag att det var OK att komma och titta-Igen. Då anmärker kvinnan på några saker som "bara skulle vara fixat innan hon flyttade in". Vi berättade hur det var att det berorpå vilka krav för är kraven stora eller orimliga så säljer vi den till den andra budgivaren. Vi gick i alla fall med på hennes krav fast vi inte hade behövt det. Jag tycker inte att man kan komma med såna grejer efter att vi har accepterat hennes bud och tre timmar innan vi skulle skriva. Vi åkte från lägenheten efter vi hade visat den vid 13:30 så vi skakade hand och sa att vi ses inne på mäklarens kontor om en timme. Precis när jag ska åka in så ringer mäklaren och säger att kvinnan vill inte skriva idag utan på Måndag för hon vill "fundera" men hon hade inte dragit sig ur.


Det är inte okej att vara med i en budgivning som hon sedan vinner och vi ska skriva två dagar senare också börjar hon vela. Mäklaren har ju avslutat budgivningen och meddelat dom andra att lägenheten nu är såld. Dessutom är ju annonsen bort från nätet och dom som har ringt och bett om visning har blivet meddelad att lägenheten är borttagen.. Jag sa till mäklaren att om hon inte skriver på innan Måndag förmiddag så får hon inte köpa den, då kontaktar vi dom andra budgivarna och hoppas på att dom fortfarande står vid sina bud..


Lägenheten kommer ju att bli såld men detta kostar ju oss en massa problem och pengar..







En annan sak som hände idag. JAg och Micke var på drop-in på Vårdcentralen för att ta prover. Micke är väldigt rädd för blod och har när han var yngre till och med svimmat av att bara se blod. När han satt i stolen så gick det oväntat bra, på 20 sekunder var det över och när sköterskan sa "Nu är det klart" så såg jag hur lycklig han blev att det äntligen var klart och att det hade gått så bra. Han sa också "Herregud, det gick ju så himla bra nu så detta är ju inget att vara rädd för. 5 sekunder senare säger sköterskan "Oneej, Vi ska ju ta fem rör blod och jag har bara tagit ett. Förlåt" Micke bli grå i ansiktet men sätter sig ändå i stolen. Hon sticker honom och några sekunder senare så säger Micke "NU SVIMMAR JAG", jag trodde att det bara var nått han sa men i samma sekund så svimmar han. Han börjar spasma med armarna och benen och hans ögon rullade runt. Det var sjukt otäckt att se, jag försöket få ner stolen han satt i så han kund elägga sig ner och få upp fötterna i luften men jag fick inte upp spärren så jag ställde mig framför honom så han inte skulle åka ner i golvet. 30 sekunder senare så var han vid medvetandet men han var väldigt yr. 


Han behövde inte ta några fler prover i alla fall för dom kunde tydigen spä ut blodet som redan låg i rören. Det hade ju inte gått att göra om det vilket fall som helst så jag hoppas att blodet dom fick kommer att räcka.. 



 



Nu blir det lite Jersey shore och Fredags mys.


XOX

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards