Alla inlägg den 28 november 2012

Av Mikaela Billström - 28 november 2012 13:06



Kanske tycker ni efter detta inlägg att jag är en skruvad tjej med skeva åsikter men detta ämne gör mig mer eller mindre upprörd.

 

 


Jag, personligen skulle aldrig någonsin sätta min dotter på ett HEN dagis, varför skulle jag?Jag vill inte att min dotter ska få en skev uppfattning av verkligheten. Att uppfostra sina barn utan könstillhörighet tycker jag borde vara förbjudet för när våra barn med tiden växer upp och börjar själv upptäcka världen så kommer dom mer eller mindre få en chock. Vilka föräldrar vill ha sina barn på ett HEN dagis? En vild gissning så är att det är politiska korrekta och "trendiga" föräldrar som experimenterar och vill ha något att skryta med men det kan aldig vara bra att vi utsätter våra barn för detta experiment, .


Ordet HEN får i mina ögon en motsatt värkan, det gör inte vårat samhälle mer mottagligt utan snarare tvärtom. Jag har ingen i min bekantskapkrets som tror på detta, det är ingen som tror på detta genustjafs. Jag tror att det "enda" som vi människor behöver bli bättre på är att se bortom hudfärg, sexuell läggning, religon mm och istället se oss som mäniskor, lär vi våra barn vad respekt till andra människor är och att ALLA är lika mycket värda så behöver vi inte prata i HEN termer.




Låt flickorna få vara flickor och pojkarna få vara pojkar, om flickorna vill vara pojkar och tvärtom  är det lika rätt med behöver vi verkligen sätta en titel på det och göra det till en sån stor grej?Då om någongång så blir det tredje könet HEN dom annorlunda.

 

 

 

 


 





Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards