Alla inlägg under april 2013

Av Mikaela Billström - 21 april 2013 16:56


Vi har varit i stugan idag och grillat korv, vädret är fantastiskt så vi satt i solen och njöt. Jag är så himla trött nu så jag ska ta en powernap innan Micke och Mira kommer hem från farmor och farfar.


Jag lägger upp lite bilder från dopet lite senare.

 

Pok




 

Av Mikaela Billström - 19 april 2013 20:14


Stressig dag. Vi har bakat och fixat i lokalen, mina fötter gör ont så nu ska jag hoppa in i duschen sedan har jag blivet lovad en fotmassage. Trevlig helg på er mina fina.



En sneak peak inför imorgon..

 

 


   

 
 

Av Mikaela Billström - 19 april 2013 20:12


Detta fotografi hittade vi bland mormors saker. Vilken nostalgi, jag syrran och Emelie på Bergafjärden.

 

  

 

 

Av Mikaela Billström - 19 april 2013 09:13


Nu sitter jag och Mira och väntar på syrran. Vi ska åka och handla och sedan ska vi hem hit och baka .,, Väntar även på att vaktmästeren ska ringa så vi kan få nycklarna till sockenstugan.


Återkommer om resultat.


 

Av Mikaela Billström - 18 april 2013 20:22


Godkväll!


Mötet med prästen gick bra, vi valde psalmer och sånger. Har fullt upp hela tiden och just nu har jag förlagt mobilen någonstans. Datumen vi valde för dopet var tydligen inge bra datum för det är många som är bortresta eller har andra planer. Har fått nått avhopp idag också så jag måste tänka om lite i planeringen. Får jag ett avhopp imorgon dagen innan så freaka jag ur   .. Om det inte är av en bra anledning alltså.  Vi blir ca 50 st så det är lagomt men det var 70-75st som var bjudna från början.


Idag hände det en olycka när Mira skulle gunga. Hon har sällan använt den så jag tänkte testa den idag när vi busade, jag satt henne i gungan och Mira började hoppa. Hon skrattade högt och var glad när plötsligt gungjäveln släpper och Mira åker rakt ner i golvet med ansiktet före. Jag lyckades få tag på tröjan så jag lindrade fallet lite men ändå, jag blev så himla rädd och Mira vart helt förstörd. Fyfan vad jag kände mig som en kass mamma efteråt.. Ringde sjukvårdrådgivningen men dom tyckte jag skulle avakta, Mira var som vanligt efter 10 minuter. Hon fick en bula men annars gick det bra. 

 

Vi har börjat tagit upp våra renoveringsplaner nu. Vi skulle ju ha börjat föra sommaren men eftersom jag var höggravid då så kände vi att att väntar ett år så nu har vi börjat kolla med lite företag. Vi ska byta tak, fixa golven, fixa käker samt badrummet, öppna planlösningar mm. Vi ska inte göra allt samtidgt så detta kommer nog ta nått år. .Vi ska få låna mamma och pappas lägenhet under den jobbigaste tiden vilken är perfekt. Dom bor ju inte där och lägenheten ligger 50 meter härifrån..



Vi har också pratat om när vi kan åka utomlands med Mira. När kan man åka? Jag och Micke reste väldigt mycket förut men nu var det ett tag sedan och det är synd.. Saknar det. Jag och Älsklingen åker föresten till Sthlm igen om nån vecka, vi ska se Bruce Springsteen, shoppa och ha en mysweekend. Det kommer att bli den andra natten som jag är utan Mira och det är lite jobbigt men det gick ju jätte bra sist så jag hoppas på att det gör det nu också. 


Idag när älsklingen kom hem så fick jag en present. En parfym som jag önskade mig från Marc jacobs, luktar jätte gott. Du är så snäll älskling.  

 

 


 


Nu blir det tvmys i soffan. Imorgon blir det full fart hela dagen..


Godkväll mina fina.


/M




    

Mammas nyckelpigga.



Av Mikaela Billström - 18 april 2013 09:10

Godmorgon!


En helt godkänt natt. Mira somnade 1900 igår kväll och vi klev upp 0830, hon sov hela natten.. Jag är så himla nöjd över hennes nattvanor, handen på hjärtat så har vi aldrig vaknat av att hon har varit ledsen och sedan hon kom så har hon sovit hela nätterna, jag har aldri varit uppe med henne någon natt. Bvc sa att det är väldigt ovanligt och att vi måste göra mycket rätt för att ha en sådan nöjd bebis nattetid. Mira följer sin kurva och vägde igår 7,2 kg, det var helt normalt för hennes startvikt så det känns skönt. Jag kan inte jämföra henne med bebisar som vägde 4-5 kg när dom föddes, om jag skulle göra det så måste jag tänka från samma startvikt. 


Nu ska jag börja med lite kakor till dopet. Imorgon kommer syrran hit och vi ska fixa tårtor, dukning och massa annat.




   



Nu blir det lunch som jag hade kvar sedan middagen igår.






Avslutar med någon bilder från föräldrargruppen som vi var på igår.


     

Av Mikaela Billström - 18 april 2013 09:08


 

 

Jag älskar deras lilla faktaruta!Herregud, var vi verkligen så här dumma förr?  

Av Mikaela Billström - 17 april 2013 09:16

 

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards