Direktlänk till inlägg 1 augusti 2010

Hur ligger det till egentligen?

Av Mikaela Billström - 1 augusti 2010 21:45

Hej mina fina!


Tänkte fråga er tjejer någonting, kanske ä skumt och lite wierd att ta upp det här på bloggen men jag känner att jag måste fråga någon..Så ni killar kan sluta läsa här..


Det är så här - I fredags morse när jag skulle kliva upp och gå på jobbet så fick jag en molvärk i magen så jag tänkte på en gång att det var fröken röd som kom på besök. Jag tog två värktabletter och bad till gud att min mensvärk inte skulle slå till med all kraft medans jag jobbade för då skulle jag vara tvungen att sjukanmäla mig. Jag är helt förlamade under den värsta mesvärk perioden, jag har svimmat flera gånger pga av detta.


Iallafall, jag går på jobbet och till min stora förvåning så gör det inte så ont, bara lite små värk. Jag blödde inge mer den dagen. På Lördag kväll kom det lite mer blod, men ingen värk.. Samma idag, bara lite molvärk titt som tätt och lite små blödningar men inte alls mycket. Blodet är lite mörkare tycker jag också, vilket tyder på att det kan vara gammalt..


Jag har aldrig någonsin haft mens utan att det har gjort sjukt ont så jag vet inte vad detta är, kan det vara nån för period innan mensen slår till eller har hela menscykeln flippat ur och tror att det är i slutet utav mensperioden..Jag hoppas nu på att mensen sätter igång riktigt så jag slipper oroa mig över att något är fel på mig,.


Har någon av er varit med om detta?Borde man avvakta eller ringa vårdcentralen?Jag har ju inte ont just nu så jag tror att jag avvaktar.



Tacksam för svar..



 
 
Ingen bild

En gammal vän

1 augusti 2010 22:35

jag tycker du ska ringa vårdcentralen eller gyn, för när jag fick så där var det ett missfall.
började blöda lite ganska mörkt och sedan efter någon dag kom en stört blödning som visade sig vara ett missfall...
behöver ju inte vara så för dig men kanske värt att kolla upp.

 
Ingen bild

Iah

2 augusti 2010 08:49

Har du nyligen bytt preventivmedel / p-piller?
Finns det en möjlighet att du är gravid? Att det var en mellanblödning?
Stress kan ju vara en orsak till att mens beter sig annorlunda.
Sjukdom är en annan orsak.
Jag tycker att du ska kontakt med vårdcentralens barnmorska eller helst med Gyn som kan sin sak.

 
sabrina

sabrina

4 augusti 2010 14:19

Tycker du ska ringa till vårdcentralens barnmorska så kan hon säkert hjälpa dig med att ta kontakt med en gyn..

Kan mycket väl vara ett mycket tidigt missfall eller så har du bara fått nån mellan blödning..

http://sabrinaas.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikaela Billström - 23 april 2014 13:43


Hej mina fina!   Jag har en liten bloggpause nu, har ingen lust att skriva helt enkelt men ni som vill får gärna följa mig på min instagram Mikaelans_ heter jag där .    Jag kommer snart tillbaka.   All kärlek till er     ...

Av Mikaela Billström - 11 april 2014 20:02

Härliga Fredag!   Imorse kom syrran hit och vi bestämde oss för att åka in på stan och kolla lite men innan vi åkte gick vi bort till lekparken där Tessan och Wille var och lekte. Vädret var helt fantastiskt och man känner verkligen att våren lig...

Av Mikaela Billström - 11 april 2014 19:56

När älsklingen kom hem så hade han presenter med sig till mig och musslan        ...

Av Mikaela Billström - 9 april 2014 20:12


  Uppdrag granskning går just nu på SVT och dom tar upp fallet om Christina Hedlund som åkte till Polen för att göra en bröstoperation. Kliniken som utförde operationen var en skandalklinik och Christina är nu skadad för livet, hon är ett "vårdpake...

Av Mikaela Billström - 9 april 2014 12:17

 .. Som den sämsta mamman jag är så glömde jag helt bort att Mira hade tid hos BVC idag.. Vi satt hemma och åt lunch och då slog det mig att FAAAN.. Marlene som är hennes bvc sköterska gav oss en ny tid och sa att det inte var någon fara då det är så...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards