Alla inlägg under mars 2010

Av Mikaela Billström - 14 mars 2010 18:22



Just nu ligger jag och hundarna i sängen och tittar på en film. Vi har varit en sväng på Birsta idag och handlat lite nytt smink. Har ingen ork till någonting just nu, känner mig lite deppig.


Jag är verkligen som en bergodalbana i psyket vissa tider i månaden. Det är lite jobbigt men snart känns nog allt bättre igen.. Jag är ganska vann vid det här vid det här laget. Minsta lilla motgång eller tanka under den svaga tiden i månaden gör mig deprimerad och inåtvänd. .


Jag funderar på allt möjligt, fram och tillbaka, fram och tillbaka..




Ska kolla på utlands resor ikväll och det hjälper nog mig lite på traven att lämna det här träsket som jag hamnar i ibland. För det kan jag lova er, det känns som ett träsk.

Ju mer jag tänker så hamnar jag längre och längre ner i gyttjan och det blir svårare och svårare att ta sig upp igen. Som om man blir förlamad utav gyttjan som tränger sig inpå kroppen och som gör att man inte kan röra sig. 





Men allt blir bra, snart så..




  

Av Mikaela Billström - 13 mars 2010 20:54

Timrå vann just med 1-0. Andreas Linbäck var som vanligt helt fantastisk, han räddade hela laget. NU väntar slutspelet..


  



JAG ÄR SÅ JÄVLA GLAD JUST NU!!!!




Av Mikaela Billström - 13 mars 2010 19:38




Sitter just nu och tittar på Timrå - Luleå matchen. Jag sitter som på nålar och känner en stor frustration för att Luleå har övertaget över matchen. Det står fortfarande Noll- noll men det ligger ett mål i luften om inte Timrå lägger i en ny växel nu.


Idag har jag jobbat. Fick jobba över och kom hem senare än beräknat, men det funkade det med. När jag kom hem var jag tvungen att ta tag i lite saker som gäller farmor. Efter det stor städade jag, tvättade, renbäddade, diskade,  Ja you name it. Så nu är det jätte fint här hemma. Imorgon är både jag och gubben lediga. Vi ska nog åka in till Birsta och sedan hälsa på farmor på sjukhuset. Vi ska ha vårdplanering för henne på måndag, hoppas allt går vägen bara och att hon inte är lika förvirrad då som hon har varit dom senaste dagarna.

Det är jobbigt att se henne så, även fast jag är utbildad och att jag just nu jobbar i äldrevården så tror jag att jag har väldigt svårt att se min egen farmor bli förvirrad. Det är jätte svårt när man är van att hon ska bete sig på ett sätt  och sedan gör hon något annat.


Men vi får helt enkelt hoppas på att det blir bra igen, geriatrik sjukdomar hör ju trots allt till ålderdomen så man får väl försöka acceptera det och gör det bästa utav situationen..




      

Om 15 minuter börjar melodifestivalen. Jag och Snuffsen har köpt hem lite gott och ska titta på det när matchen är slut. Jag tror att jag vill att Anna Bergendahl ska vinna, har inte hört alla bidrag än men jag tycker om hennes låt iallafall.


Vilken låt tycker ni om?



Av Mikaela Billström - 12 mars 2010 22:13

Hej my dear!


Idag har jag jobbat till klockan tolv. Åkte in till Birsta på eftermiddagen och fixade några ärenden och åkte upp med frukt till farmor på sjukhuset. Köpte en parfym till Micke idag också från Guess, den luktade grymt gott. Köpte även ett värmeskydd till mitt hår och hårfärg.


Igår hade Tyra och Bellas show premiär och jag älskade det, nästan som glamorama (fast utan Hibbs). Kenza var där som gäst och Bella frågade henne -


Om du måste välja mellan dom här två alternativen 


1. Gå omkring med Kissies bröst ett helt liv


eller..


2. Ha paows klädstill ett helt liv.


Haha, ja, vad skulle man välja egentligen?Hon valde Kissies bröst..



Jag som älskar korsetter har kollat runt lite efter en enkel svart korsett som jag kan ha under min oversiza kavaj. Jag har en riktigt snygg korsett men det är lite genomskinlig och eftersom jag är lite feg så bangar jag på att följa den trenden ända ut..


 


Det här är ju mer en buister än en korsett men jag tycker om den. Den är enkel och snygg.

Finns på Lindex, billigt och bra med andra ord.




  



Den här korsetten hittade jag på bubbelrooms hemsida. Lite mer spets så det kanske är lite mer fest över den..Men snygg är den.



När jag var i Sthlm föra helgen letade jag efter en pälsväst. Hittade en inne på Nk som jag blev helt förälskad i. När jag skulle prova den upptäckte jag att den var äkta. Hell no..

Jag köper mycket hellre en fejk päls tusen gånger om än att ha på mig en äkta.. Jag skulle bli äcklad utav mig själv. Jag menar inte att ni tjejer som bär päls är äckliga men jag själv tycker inte att det är helt okej. Fast en gnutta dubbelmoral ligger det väl i det också eftersom jag har te.x en canada goos jacka..Och det är väl egentligen samma sak?

Men jag äcklas utav en päls, så enkelt är det.


Hittade iallafall dom här västarna som jag tänkte ta hem till min garderob-


   


Vad tycker ni, är fusk bättre än äkta?



Av Mikaela Billström - 10 mars 2010 22:02

  Jag och farmor påskmiddag hos mamma och pappa -09 



Mina tankar kretsar kring farmor nu.. Vill att allt ska bli som vanligt igen..  

Du har funnits för mig hel min uppväxt och jag älskar dig..Även fast vi har haft lite tjafs på sista tiden. Men nu förstår jag varför det har varit så..


Min älskade lilla farmor..

Av Mikaela Billström - 10 mars 2010 18:44





Finns det någon kvinna som är mer underbar än Maria?

Hon gör mig alltid på bra humör.. I just love her..

Av Mikaela Billström - 10 mars 2010 18:06



Kom nyss hem efter ett jobbigt besök på avdelning 17 B på sjukhuset.. Ska försöka skaka av mig det lite och få en mysig kväll iallafall. Även fast det är rätt så svårt.


Jag kände på mig att det skulle hända någonting som inte var bra. Magkänslan sa mig att det skulle hända något och så blev det också..Ska ringa till avdelningssköterskan snart och få reda på hur läget ser ut just nu..


Sitter just nu och sneglar på glamourama medans jag bloggar. Michaela visar sin nya skokollektion som är skit snygg. Synd att dom flesta skor har klack på 15 cm och eftersom jag är 1,75 och om man lägger på 15cm =190cm..Hell no.. Får nog nöja mig med bootsen, ballerina skorna och stövlar med 2-5 cm klackar. Fast det funkar, vill hellre vara 1,75 än 1.50cm..helt ärligt..  Tjejerna i glamorama är ju rätt lång, mellan 165 - 1, 80 cm men dom har high hills every day iallfall och dte är inge konstigt med det?!Själv tycker jag att det är lite trany med tjejer på 1, 85..



  



Anyway, Micke står just nu och lagar en god middag som vi strax ska äta. Vi har även köpt hem en massa gott som vi ska äta ikväll och bara vara..Ska göra lite ansiktsmasker och peeling också. Ska nog passa på att fila fötterna och göra en fotmask också.




  



Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards