Alla inlägg den 24 februari 2012

Av Mikaela Billström - 24 februari 2012 13:35


Jag är så himla trött på allt negativt som skrivs om Victoria och Daniels födsel och allt annat negativt som skrivs om kungahuset.


Hur skulle ni vilja ha det?Om ni får välja?



Vill ni att vi ska ha en president istället?Eller skulle te.x Fredrik Rainfeldt ta över?


Känns lite som att folk gnäller bara för att det ska gnällas. Läst förut idag kommentarer som löd -" Ännu en bebis född. Vem bryr sig i vilken familj" och " vem bryr sig om att denna fula unge är född och som ska ta våra skattepengar".


Varför är ni så hatisk?Det är ju något fint som har hänt och jag tycker att ni borde skämmas över era nedlåtande kommentarer.

Många uttrycker sig att vi inte ska donera våra skattepengar till kungahuset men för mig känns det bra mycket bättre att lägga lite skattepengar på något som Sverige faktiskt har nytta av. Alla pengar som går till bidrag till människor som inte är berättiga det är väl ett mycket större problem?Jag tror nog att alla vi känner någon som har något slags bidrag som personen i fråga egentigen inte skulle ha. Folk som kan men inte vill jobba, folk som vabar utan att barnen är sjuk, sjukskrivningar et.c et.c.Men det känns liksom helt okej?


Självklart ska dom som är ärliga och är i behov av bidrag få det, jag menar bara att det fuskas en hel del så jag tycker faktiskt inte att det är fel att vi försörjer kungahuset också.


Jag är en royalist och jag tycker absolut att vi ska bevara vårat kungahus och vara stolta över det och vårt lands traditioner.





Grattis Victoria och Daniel till er lilla prinsessa Estelle.





 

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17 18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards