Alla inlägg den 9 oktober 2009

Av Mikaela Billström - 9 oktober 2009 22:00


Passar på att skriva lite i Idol pausen. Imorse var jag och några tjejer från klassen på Subluna på studiebesök.

Det var grymt intressant och lärorikt. Ni som inte vet vad Subluna är så är det ett ställe dit utvecklingsstörda kan komma och slappna av. Menningen är väl att dom ska komma dit och få sinnesupplevelser och att kunna slappna av. Dom hade gjort olika rum som utgick efter våra element- jord, vatten, luft och eld. var imponerande att se vilken fantasi dom har haft att kunna pyssla ihop det så bra. Jag hade gärna åkt dit med någon brukare, är några på boendet jag har jobbat på som jag tror skulle ha väldigt mycket utbyte av att åka dit. Tänkte lämna deras broschyr så kan dom titta på den, om jag nu hittar igen den.


Efter studiebesöket tog jag Micke och dogsen en promenad upp till Tingstas Dagcenter för att presentera mig för personalen där, fick lite tiden och sånt som är bra att veta. Jag tycker det ska bli grymt kul att vara där i en månad nu. Det är med utvecklingsstörda jag vill jobba med, som det känns nu iallafall. Pratade med min mentor idag och hon tipsade mig om att bli elevassistent åt ett barn med någon slags utvecklingsstörning. Vem vet, det kanske är det som är det ultimala. Min mentor berättade även idag att jag hade fått alla rätt på utvecklingsstörning provet:)

Är jävligt nöjd över det nu, nu ska jag också lägga ner mycket krut i alla uppgifter så får vi se om jag får ett MVG när det är klart med praktiken, de gäller ju att jag får bra omdöme därifrån också.


Imorgon ska jag åka och se Timrå-Linköping(tror jag att det var, är inte så insatt). Min kära Pappa ringde förut och gav oss biljetter. Är även loge och det känns ju lite lyxigare än att sitta på "vanliga"platser.




  



Efter timrå matchen är det bara att kasta sig in i bilen och dra vidare hemåt för att se Sverige- Danmark. Jag är ärligt talat Skit nervös över hur det ska gå. Dom måste vinna..Inte bara för att dom måste vinna för att gå vidare utan då blir våran match på Råsunda lite mer viktig.

Hur det än går så ska det bli sjukt kul att se landslaget spela, har aldrig gjort det förut.






  




Ne ,nu ska jag ringa och rösta på Tove. Hon är grym. Yes, i know.. Jag är en tönt som sitter hemma en fredag kväll och rösta på någon i idol, men då får jag vara de då :)




Hoppas att ni får en underbar helg.


/M

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards